quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Balog: párbeszéd nélkül nem lehet jó iskolát építeni

2016. április 21.

Párbeszéd nélkül nem lehet jó iskolát építeni – jelentette ki az emberi erőforrások minisztere csütörtökön Szegeden, egy szakmai fórumon.

Balog Zoltán A jövőért, gyermekeink oktatásáért című országos igazgatói konferenciasorozat szegedi állomásán a szerdai pedagógussztrájkról szólva arról beszél, amikor rendelkezésre állnak a szakmai kérdések tisztázására a fórumok, akkor érdemes azokra koncentrálni.

A munkabeszüntetésben a pedagógusok kevesebb mint 20 százaléka vett részt. A kormány azonban nemcsak a sztrájkot nem támogató négyötöddel, hanem valamennyi tanárral szeretne párbeszédet folytatni – közölte a politikus.

Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

A miniszter leszögezte ugyanakkor, hogy különbséget kell tenni szakmai és politikai kérdések között. Mint mondta, ha egy intézményben megbomlik a rend, a konszenzus, akkor azt nehéz visszaállítani, épp ezért „a pártpolitikának nincs helye az iskolákban”.

Balog Zoltán a köznevelés rendszerének átalakítása kapcsán azt mondta, az a legfontosabb, hogy a jelenleg tervezett változások ne visszalépést jelentsenek, hanem javulást hozzanak. Úgy fogalmazott, 2010-ben alapvetően konszenzus volt abban, hogy a magyar iskola nem teljesít jól, és változásra van szükség a többi között a fenntartó kérdésében, a finanszírozás ügyében, a területi különbségek mérséklése érdekében.

A 2017-es költségvetésben a köznevelésre 130 milliárd forint többlet áll rendelkezésre. Idén 38 milliárd forint pluszforrást már biztosított a kormány – mondta, hozzátéve: bízik abban, hogy a második félévben is hasonló összeget kaphat az oktatás.

Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

A tárcavezető felvetette azt is, hogy a 2017-es béremelésnél legyen lehetőség a minőség és a munkaterhelés alapján differenciálni. A miniszter előadása után a kérdésről kikérte a tanácskozáson részt vevő intézményvezetők véleményét is. A hallgatóság kétharmada támogatta a javaslatot.

Balog Zoltán mindezeken felül még hozzátette, meglátása szerint az egyik legfontosabb lépés az igazgatói jogosítványok visszaadása, illetve bővítése.
Az intézményvezetői felelősség mellé a megfelelő döntési lehetőségeknek is társulniuk kell – mondta a politikus.