quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Egy forgalomirányító lehet a felelős a bajorországi tragédiáért

2016. február 16.

A nyomozás eddigi adatai szerint egy forgalomirányító tiszt felelős a az egy héttel ezelőtti bajorországi vonatbalesetért – mondta Wolfgang Giese, a traunsteini ügyészség vezetője a vizsgálatok eredményeit ismertető sajtótájékoztatón Bad Aiblingban. Mint fogalmazott, ha a vasutas betartotta volna a szabályokat, nem ütköztek volna egymásnak a vonatok.

A 39 éves férfi ellen egyébirátn gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés gyanúja miatt indult eljárás.

A Bad Aibling közelében húzódó egyvágányos szakaszt felügyelő forgalomirányító szabad jelzést adott egy vonatnak, holott egy másik is a szakaszon volt, így a két szerelvény elkezdett egymással szemben haladni. Amikor a tapasztalt vasutas észlelte, hogy hibázott, megpróbálta megelőzni a katasztrófát, de már késő volt – mondta az ügyész. Hozzátette, a forgalomirányító nincs jól”, így csak hétfőn tett részletes vallomást.

Nem helyezték előzetes letartóztatásba, de nem is otthon, hanem egy titkos helyen tartózkodik, ahol a hatóságok bármikor elérik – mondta Gise.

Elhangzott még, a férfi nem volt sem alkohol sem kábítószer befolyása alatt a szerencsétlenség idején. Mindezeken felül megállapították, hogy testileg és lelkileg is egészséges.

Az eddigi adatok szerint kizárható a műszaki meghibásodás és a szándékosság, a tragédia egyértelműen egy rettenetes egyéni mulasztás következménye – mondta az ügyész.

Tizenegy életet követelt a baleset

A Meridian vasúttársaság két szerelvénye február 9-én korán reggel nagy sebességgel frontálisan ütközött a Münchentől mintegy 40 kilométerre délkeletre húzódó Holzkirchen-Rosenheim vasútvonal egy éles kanyarulatában, erdős területen.

A vonatvezetők valószínűleg közvetlenül az ütközés előtt látták meg a velük szemben közlekedő szerelvényt, nem maradt idő fékezésre és a két regionális személyszállító vonat nagy sebességgel egymásba rohant. A balesetben 11 embert meghalt, 24-en súlyosan, 61-en könnyen megsérültek.

A Bad Aibling-i volt a legsúlyosabb bajororoszági vonatbaleset az 1975. június 8-ai warngaui szerencsétlenség óta. Akkor is két gyorsvonat ütközött össze. A katasztrófában 41 ember halt meg.

Németország egészét tekintve legutóbb 2011. január 29-én történt az egy héttel ezelőttihez foghatósan súlyos vonatszerencsétlenség, akkor a Magdeburg melletti Hordorfnál egy személyszállító vonat tehervonattal ütközött, tízen meghaltak, 23 ember megsérült.