A tavalyi sikereket is felülmúlta az idei szabadtéri

Nőtt a Szegedi Szabadtéri Játékok látogatottsága az előző évhez képest – tájékoztatta portálunkat a rendezvénysorozat szervezőcsapata.
Idén hat műfajban, tizenkét darabot összesen huszonhat előadást láthattak a nézők, olyan jelentős szerzők műveit, mint Verdi, Shakespeare, Victor Hugo, Szabó Magda és Csajkovszkij. Négy új bemutató is színre került ebben az évadban: a fesztivál saját produkciójaként Az álarcosbál és a Tévedések vígjátéka, valamint a Madách Színházzal közös előadás, A nyomorultak és a szintén koprodukcióban készült A szőke ciklon.
A Dóm téri hat produkcióból ötről elmondható, hogy a Szegedi Szabadtérin mutatták be őket – ide értve a tavalyi Mamma Mia! musicalt is. Az Abigélt pedig, ami a Budapesti Operettszínház vendégjátéka volt, szabadtéri világpremierként láthatták a nézők – olvasható a közleményükben.
A tavalyi szintén kiemelkedő évet is meghaladva, rekordszámokat produkáltak, mind a látogatottság, mind a jegyárbevételek tekintetében. A két helyszínen, a Dóm téri játszóhelyen és az Újszegedi Szabadtéri Színpadon összesen kilencvenöt százalékos volt a látogatottság, ami összese 73613 nézőt jelent. Az előző évadhoz képest ez négy százalékos növekedést jelent.
A bevétel tizenegy százalékkal haladta meg a tavalyit.
A Szabadtéri Játékok sikere Szeged sikere is egyben. Ennek egyik látványos mérőszáma az a médiaérték, melyet az előadások kommunikációs kampánya generál nem csak a fesztivál, de a város számára is. Ennek városmarketingre gyakorolt hatása vitathatatlan. A Szabadtéri médiaértéke idén, az Observer médiafigyelő által mért adatok alapján több mint egymilliárd forint volt – írják a szabadtéri szervezői az idei összegzőjükben.
(Borítókép: illusztráció; forrás: Szegedi Szabadtéri Játékok)