quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Elkészült a szegedi határkikötő

2015. július 22.

Átadták a szegedi határkikötő úszóművét – adta hírül szerdán az MTI. Az új folyami átkelőt Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára és  Halmosi Zsolt vezérőrnagy, országos rendőrfőkapitány-helyettes nyitotta meg a vízi forgalom előtt.

HatárkikötőForrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

A politikus a köszöntőjében kijelentette, a kormány kiemelt céljai közt szerepel a Magyarország és a környező országok közti infrastruktúra fejlesztése. Ennek kapcsán elmondta, jelenleg száz kisebb-nagyobb forgalmú átkelő van az országban – ebből tizenhat az elmúlt öt évben épült -, de ez a szám, 2020-ig további ötven határállomással bővülhet.

A közeljövőben három új határátkelő nyílik Magyarország és Szerbia között, ezek közül a legkorábban, még ebben a hónapban Röszke és Horgos között, a régi 5-ös úton – közölte az államtitkár.

HatárkikötőForrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

A szegedi folyami határátkelő uniós támogatással épült összesen közel 1,6 millió euróból. A projekt keretében mindemellett épült egy hasonló létesítmény a vajdasági Magyarkanizsa központjában,  felújították a teherforgalom ellenőrzését szolgáló szegedi medencés kikötőt, továbbá az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság vásárolt egy a bejárati csatorna kotrására alkalmas munkagépet is.

A Tisza alsó szakasza egészen Csongrádig folyamatosan használható a teherhajók számára, ezért a meglévő iparvágány és a vízi szállítás összekapcsolásával jelentős logisztikai lehetőségek nyílnak meg a térség számára – idézte fel a tudósítása végén az Ativizig vezetőjének korábbi szavait a távirati iroda szerkesztője.