quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Májusra elkészül a szegedi partfal

2015. április 14.









A tervek szerint május végére befejeződnek a szegedi partfal rekonstrukciós munkálatai -erről Kozák Péter, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság vezetője beszélt, a több, mint 2,2 milliárd forintos árvízvédelmi beruházás helyszínén megtartott keddi sajtótájékoztatóján.

A szakember elmondta, jelenleg az új védművek műszaki ellenőrzése zajlik.

Ennek első lépéseként műszeres terheléses vizsgálatoknak vetetik alá a mobilgát tartóoszlopait. A kisebb, hatvan centiméteresnek egy tonnás, a rakpart északi és déli lejárójánál található száznyolcvan  centis oszlopoknak hét és fél tonnás terhelést kell kibírniuk.

Partfal terhelésForrás: Vásárhely24

Az igazgató elmondta, a napokban próbaként a mobilgátat is felállítják. A számítások szerint huszonnégy óra alatt össze tudják rakni az árvízvédelmi szakemberek, ami Kozák szerint bőségesen elegendő idő, egy a Maroson érkező árhullám előtt ugyanis 4-7, egy felső-tiszai áradásnál pedig 7-14 napjuk is van felkészülni védekezőknek.

Partfal terhelésForrás: Vásárhely24

Az árvízvédelmi beruházás kivitelezői a hetekben elvégzik a háttöltés rendezését, elkészítik a parti sétány térburkolatát, de a helyükre kerülnek az új, előregyártott lejárók is – jelentette ki a szakember

A szegedi belvárosi partfal rekonstrukciója során korábban egy 2,1 kilométeres gátszakaszon az útszinthez képest 3-4 méteres mélységig szivárgást gátló résfal épült, a régi támfal elé pedig egy teljesen új, vasbeton köpenyt emeltek. A mentett oldalon szivárgórendszert alakítottak ki, a járdaszintet pedig megemelték. A beton mellvédet részben visszabontották. Az így megmaradt szerkezet tetejére kerülhet majd fel a mobil árvízvédelmi fal.