quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 26. szombat
  -  Ervin
Vásárhely24.com archívum

Országos taxisrendelet készül – Vásárhelyen is besárgulhatnak

2015. január 29.

Könnyen lehet, hogy február végén, az új, egész országra érvényes taxisrendelettel mindenhol besárgulnak a taxik. A fővárosi minta szeptember 1-e óta működik, de pont egy évvel azelőtt lépett életbe.. Budapesten ez időtől kezdve minden taxi sárga, – egységes matricaalapján – illetve szabályban rögzítették a járművek kötelező műszaki adatait, felszereltségét.

A taxik nem lehetnek 10 évnél idősebbek, rendelkezniük kell légkondicionálóval, bankkártya-terminállal, megfelelő nagyságú tengelytávval és meghatározott méretű csomagtartóval. A maximált ár helyett egységes tarifa is bevetésre került, valamint az időjárásnak megfelelő gumikkal kell mindig felszerelni a járművet. Az, hogy a fővárosi rendelet mely részei kerülnek a február végi országosba, még nem tudni.

A Vásárhely24 információi szerint Hódmezővásárhelyen már tervek készülnek arra, hogyan fogják helyi szinten ezt alkalmazni. Megkeresésünkre Hegedűs Zoltán a város alpolgármestere elmondta, önálló képviselői indítványt készül benyújtani ezzel kapcsolatban, de a konkrétumokkal mindenképpen megvárják az országos rendelet részleteit, ugyanis azon nem lehet majd könnyíteni helyi szinten sem.

A vásárhelyi taxisok az országos tervezet egy részével egyet értenek, erről előzetes tanácskozást is folytattak. Számukra az egységes sárga színre váltás lenne a legkisebb probléma, ám ha vidéken is érvényesítik azt, hogy a járművek nem lehetnek 10 évnél öregebbek, bizony sokuknak gondot okozna az autók cseréje. A megkérdezett taxi társaságok tagjai elmondták, Vásárhelyen is sok olyan taxis működik, aki valójában nem taxi, nincs engedélye, sárga rendszáma, nem fizet sem adót, sem drosztpénzt. A rendelet hatására azt is várják, hogy ezeknek a “kollégáknak” nehezebb dolguk lesz a jövőben.

Azt Hegedűs Zoltán alpolgármester is elmondta, problémát jelentenek azok a “vállalkozók”, akik mindenféle engedély nélkül végeznek személyszállítási szolgáltatást Vásárhelyen. Úgy véli, ha tudatosul az utasokban az, hogy a taxi színe sárga, egyre többen, majd lassan mindenki  csak a törvényesen működő taxikat használja. Hozzátette, mindenkinek érdeke az, hogy lássa, hogy például gyermekét milyen járműbe ülteti be, tudva azt, hogy biztonságosan el is jut a célállomásra.

Az alpolgármestertől még megtudtuk, a jövő héten készül leülni a három helyi társaság képviselőivel, mivel a város egy olyan taxisrendeletet szeretne, ahol közösen alakítják ki a részleteket. A közgyűlés elé tervezett indítványában például szerepel az is, hogy amennyiben a sárga szín kötelezővé válik, annak – körülbelül 200-250 ezer forintos – összköltségének felét a város átvállalja. Hozzátette, Vásárhelyen igen kedvező áron dolgoznak a taxisok, és szeretné azt elérni, ez a díjszabás ne emelkedjen a jövőben.

(ilyen sárga taxik futhatnak hamarosan az egész országban, Vásárhelyen is – fotó:MTI)