Ősszel indul az északi elkerülő építése

A napokban, hetekben, hónapokban lezárult útfelújítási beruházásokról és a 47-es hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának hamarosan kezdődő építési munkálatairól tartott kedd délelőtt sajtótájékoztatót Almási István polgármester és Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Jókai úton.
A városvezető röviden bemutatta a közelmúlt legfontosabb közlekedésfejlesztési projektjeit. Elmondta, állami, európai uniós és önkormányzati forrásokból kétmilliárd forintot költöttek a városban útfelújításra az elmúlt időszakban. Több kisebb utca illetve számos forgalmasabb gyűjtőút burkolatát hozták rendbe (így, közel 320 millió forintból a találkozónak helyt adó Jókai út egy közel 1,8 kilométeres szakaszát is), de jelentős munkálatok folytak a vásárhelyi kerékpárút-hálózaton is.
Számításaink szerint 40-50 ezer bicikli van a városban, így az útépítések mellett kiemelt feladatunknak tartottuk, hogy a kerékpárútjainkat is fejlesszük – mondta a polgármester, hozzátéve, korábban egy centralizált kerékpáros úthálózata volt a városnak, a most lezárult beruházásokban ezeket a sugárirányú utakat kötötték össze.
A jövőbeni terveket, a város előtt álló – a forgalombiztonságot javító, a közlekedést racionalizáló – infrastrukturális fejlesztéseket már Tasó László államtitkár ismertette. Elmondta, a 47-es út északi elkerülőjének megépítése komoly tervezést igényel; az elhúzódó előkészületi munkák miatt ki is csúszott a projekt az előző hétéves fejlesztési ciklusból, az idén ősszel azonban már biztosan elkezdődhet az építkezés.
Szólt a Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged vasútvonal korszerűsítéséről, a pályaszakasz villamosításáról is. Sokkal biztonságosabb, gyorsabb és olcsóbb közlekedést ígért, ugyanakkor hozzátette, egyelőre mérlegelniük kell, hogyan lehetne ezt a beruházást a lehető legköltséghatékonyabban kivitelezni.
A következő években Magyarország közel 1500 milliárd forintot fordít közlekedésfejlesztésre. Ebből körülbelül 400 milliárd forintot fordítunk a közúthálózatra javítására. Ennél többre lenne szükség, így a kormányzat azon lesz, hogy erre plusz forrásokat találjon majd – ismertette a hosszú távú terveket az államtitkár.
Mint mondta a végső cél, hogy minden közlekedő arányosan ugyanannyit fizessen egy kilométer megtétele után, egyszersmind egy biztonságosabb, ugyanakkor igazságosabb közösségi közlekedési rendszer kiépítése.