quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Nincs felelős: működőképes autót vitt be a márkaszervizbe, amit végül úgy kellett elvontatni

2017. november 27.

Gombos Tibor, a Rutin Autósiskola iskolavezetője és szakoktatója egy nem mindennapi esettel kereste fel a Vásárhely24-et. Szervizbe vitte az autóját egy átvizsgálásra az esetleges hibák diagnosztizálása miatt, ám működésképtelenül kapta vissza. A költségek igen magasra rúgtak, 600 ezer forintba került eddig az, hogy a jármű újra használható legyen. Bár tett panaszt, a márkaszerviz hárít és hallani sem akar kártérítésről.

„Az egyik kollégám jelezte, hogy egy kis enyhe füstöt látott az autómból kijönni. Természetesen egyből elmentem a szerelőhöz, aki rendszeresen karban tartja a gépjárművet. Ő azt mondta, hogy ennyi kilométer után valószínűleg az ellátó rendszerrel lehet a probléma és a porlasztócsúcsokat kellene kicserélni. Felhívta rá a figyelmemet, hogy ezeknek darabja hatvanezer forint, így valószínűleg kétszázezer felett lesz a költség. Mivel biztos akartam lenni a dologban, elvittem az autót a Toyota szegedi képviseletéhez, a Kovács Autóházhoz is.” Hozzátette, a szervizben nem éppen ügyfélbarát módon beszélt a munkafelvevő, pedig csak arra volt kíváncsi, hogy kaphatna-e egy hétnél korábbi időpontot a vizsgálatra, hiszen neki az autó munkaeszköz.

Végül egy hét után tudták megnézni a gépjárművet. Míg a hibamegállapításra várt, feltűnt neki, hogy a szerelők furcsán viselkednek. Mint kiderült, a kivizsgálás után az autót úgy kellett visszavontatni. Arra a kérdésre, hogy mi történt, a szerelők nem tudtak felelni, mindössze annyit mondtak, hogy az autó motorját meg kell bontani, de a kolléga, aki ehhez ért, csak két hét múlva jön vissza. Ez igen nagy problémát jelent egy olyan személy számára, akinek a gépjármű munkaeszköz, ám a szervizben arra hivatkoztak, hogy nekik erre nincs kapacitásuk, várjon.

Gombos Tibor így ismét ahhoz a szerelőhöz fordult, aki rendszeresen karbantartja az autóját, ennek köszönhetően lett kicserélve a motor (addig kénytelen volt kölcsön autókkal oktatni). A hibás motort műszaki szakértő nézte meg, aki megállapította, hogy a kettes dugattyúban az alumínium megolvadt, ami a porlasztócsúcs hibájára utal.

A Toyota által végzett kivizsgálás során az autó túl lett terhelve, utólag arra hivatkoztak, hogy a szervizben nincs rendes bemérő rendszerük. Gombos Tibor ezután Kovács Úrhoz, a szegedi Toyota vezetőjéhez fordult, aki azzal kezdett, hogy „Gombos Úr, ha maga elmegy az orvoshoz, az orvos mindig meggyógyítja a beteget?” Gombos Tibor ehhez annyit fűzött hozzá: „A műtétek esetén is elmondják a betegnek, hogy milyen kockázatokkal jár a beavatkozás, ez esetben ez nem történt meg, ha informáltak volna, nem engedem, hogy ilyen módon teszteljék az autómat!”

Ezután behívták a tesztet végző szerelőt, aki azt mondta, miután befejezte az autó tesztelését és elindult vissza, a bajai körforgalomnál leállt az autó. Most arra hivatkoznak, hogy a protokoll szerint terhelték meg a járművet, ami egyébként is bármikor elromolhatott volna. „Nagylelkűen azt javasolta, hogy újítsam fel a motort és ő segít az eladásában, de kártérítést nem vállal.”

Ezután a központi Toyotának írt, akik azt a választ küldték, hogy nem vállalnak felelősséget, ráadásul azt feltételezték, hogy Gombos Tibor 2010 óta nem tartja karban a járművet. Ez azért is meredek kijelentés, mert az oktatójárműveket kétévente műszaki vizsgára kell vinni, ahol nagyon szigorú ellenőrzésen esnek át, ráadásul ezt csak a Közlekedési Hatóság végezheti el. „Ha rossz állapotban lenne a jármű, nem is vizsgáztathatnék. Ha látom az ablaktörlőnél, hogy kicsit szemcsés, máris kicserélem, hogy ne legyen belőle gond. Ez csak egy apró példa, de tényleg ennyire komolyan veszem.”

Gombos Tibor kihangsúlyozta, „nem a Toyotával van problémám, mert iszonyú jó autó, a hozzáállás a gond.” Hozzátette, tervezi, hogy a Toyota európai képviseletéhez fog fordulni, hiszen nem normális, hogy bevisz egy működőképes autót, amit aztán úgy kell elvontatni és arra hivatkoznak, hogy a gépjármű bármikor elromolhatott volna. Kérdésünkre, hogy mi adna számára megnyugvást, elmondta, a bocsánatkérés már kevés. Azzal már elégedett lenne, ha ennek a 600 ezer forint nem várt költségnek (ami valószínűleg tovább fog emelkedni) legalább a felét megtérítenék számára, hiszen ez nem egy olyan összeg, amit pluszban egy év alatt ki tud termelni.

A Toyota válasza:

Gombos Tibor még elmondta, az a baj, hogy a mostani motor sem új, hiszen százezer kilométer van benne és lutri, hogy van-e valami hibája. A régi motort ismerte, azzal nem volt gond és valószínűleg még sok kilométert kibírt volna, ha nem találkozik a márkaszerviz szakembereivel.