Országos rendelet miatt szigorodott, de olcsóbb lett a gátjárási

Idén megváltozott a töltésjárási engedély kiadásának feltétele, már a jármű rendszámát is rá kell arra írni. A horgászok arra panaszkodnak, ez több nehézséget is felvet, elég ha csak arra gondolunk, mi van ha valaki egyszer autóval, egyszer motorral, esetleg más járművével, kölcsönautóval szeretne ott közlekedni. Arról nem is beszélve, ha valaki év közben lecseréli ezt a gépjárművet, és még sorolhatnánk. A témában megkérdeztük az ATIVIZIG-et, akik válaszukban azt írták,
a töltésközlekedési hozzájárulások kiadásáról korábban az Alsó-Tisza- vidéki Vízügyi Igazgatóság saját szabályozás keretében rendelkezett működési területén, mely alapján az engedélyeket az igénybe vevő nevére állította ki, lakcím- és személyigazolvány szám feltüntetése mellett. A 2018-tól az árvízvédelmi töltéseket érintő járműközlekedés szabályozása az Országos Vízügyi Főigazgatóság által egységesítésre került. E szerint a töltésközlekedési hozzájárulás kiadását kérelemre, a használni kívánt jármű egyedi azonosítójának megjelölésével (rendszám, motorszám, alvázszám, stb.) lehet engedélyezni.
A hozzájárulás ellenértékét saját területét érintően továbbra is az ATIVIZIG határozza meg „a vizek és a közcélú vízilétesítmények fenntartására vonatkozó feladatokról szóló Kormányrendelet alapján, az üzemeltetésében álló védművek fenntartási költségeivel arányosan. Az engedély ára az elmúlt években változatlan volt, a nyugdíjasok részére szóló engedély összege pedig 5000-Ft- ról 3000- Ft-ra csökkent (a teljes árú hozzájárulás díjának 50%-a).
Arról is érdeklődtünk ezt a pénzt mire fordítják, nem kaphatnak-e a horgászok jobb, sáros időben is használható utakat egyes töltéseken.
Az árvízvédelmi töltések stabilizációval nem rendelkező koronáin csapadékos időben a károkozások elkerülésének érdekében az eddigiekhez hasonlóan továbbra sem lehet közlekedni, a lezárt sorompókat pedig önkényesen felnyitni tilos! A stabilizálására vonatkozó felvetés kapcsán fontos tudni, hogy arra „a folyók mértékadó árvízszintjeiről” szóló BM rendelet szerint kizárólag a töltéskorona MÁSZ + az adott töltés szakaszra előírt biztonsági szintre történő magasítást követően kerülhet sor. Tehát, figyelembe véve a töltéskoronák kiépítési szintjét, az új burkolat létesítése előtt a töltés jelenlegi koronáját meg kell emelni a rendeletben előírt magasságra. Ezen műszaki beavatkozásokhoz jelentős anyagi forrás szükséges.
Az elmúlt években több helyen készült töltéskorona stabilizáció pályázati forrásból. Jelenleg is folyamatban vannak olyan fejlesztések az Alsó-Tisza- vidéki Vízügyi Igazgatóság működési területén, melyek során új koronaburkolatok is megvalósulnak.
írják válaszukban.
fotó: illusztráció: holkerekparozzak.hu