Lázár: aki nem Hegedűs Zoltánra szavaz, saját jövője ellen szavaz

Választási lakossági fórumot tartott kedden este az Eötvös iskolában Hegedűs Zoltán megbízott polgármester, a Fidesz-KDNP jelöltje és Lázár János kancelláriaminiszter, országgyűlési képviselő.
A miniszer beszédét azzal kezdte, és ehhez gratulált is a Hegedűs Zoltánnak, 80 év után új templom épül Vásárhelyen, melyet egy fiatal városrészben 2000 aláírás hívott életre. Ez a kezdeményezés is azt mutatja, a város a jövőbe tekint, minden területen fejlődik és fejlődni kíván, mindezt Hegedűs Zoltán irányítása alatt.Így a választás tétje az, Vásárhely nyertes, vagy vesztes város lesz-e, mondta. Hozzátette, aki nem Hegedűs Zoltánra voksol, az saját maga, saját jövője ellen szavaz.
Ismét hangsúlyozta a város és a kormány bevándorlás elleni politikáját, kiemelve, Vásárhelyen több a rendőr, több a kamera, és több a katona, utóbbiak számában pedig további növekedés várható. Elmondta, tavaly mindössze egyetlen rablás történt Vásárhelyen. Hangsúlyozta, vajon melyik az a nyugati, bevándorlókat is befogadó, 50 ezres város, mely ilyen statisztikákkal rendelkezik.
A kampányról szólva kijelentette, megengedhetetlen az, hogy mint a hétvégén is, Soros által fizetett pesti gyerekek akarják megmondani, mi történjen Vásárhelyen.
Hegedűs Zoltán programjai közül kiemelte, az iskola és oktatásközpontú, hiszen a tervek szerint az összes vásárhelyi oktatási intézmény megújítását tartalmazza. A belváros fejlesztésével kapcsolatban elmondta, annak felújítása tovább folytatódik, már az asztalon vannak a tervek az Andrássy elejének, a Szent Antal utcának, és a Csengettyű köz megújításáról.
Egy lakossági kérdés kapcsán (is) szóba került a tram train, mely egyedülálló lehetőséget fog teremteni a városnak, a Szegeddel való szorosabb kapcsolatban. A sínek lefektetése már március végén, április elején megkezdődik, szeptemberre be is fejeződik. A Vásárhely-Szeged közötti vasúti pályaszakasz felújítását is hamarosan elkezdik, ekkor arra kell számítani, átmenetileg a vonatközlekedés megszűnik.
Szintén kérdésre válaszolva elhangzott, az elővárosi villamos vasút elsődleges célja, hogy gyors, kényelmes összeköttetést teremtsen a két város között, de ha a számok, a gyakorlat és a felhasználás azt indokolja és lehetővé teszi, nem zárják ki, mivel ennek megépítése már nem lenne nagy összeg, egy megálló kerülhet Öreg-Kishomok elejére, Új-Kishomok végére. De elsődleges szempont a rövid menetidő, mert csak ezzel versenyképes a tram train a többi közlekedési eszközzel szemben.
Elhangzott az is, kezdetben nem felsővezetékes, hanem akkumulátoros üzemű szerelvényekben gondolkodtak, de ezt el kellett vetni, mivel ezen vonatok az akkumulátorok miatt sokkal nehezebbek, melyet a nemrég felújított szegedi villamos pálya nem bírt volna el. A szerelvények zajszintje, látva a németországi, kasssel-i példát, igen alacsony, az nem fogja zavarni a közelben élőket.
Egy Pákodzy utcai lakos azt kérte, az utca mentén már most jelentős a zajterhelés, a vonatok sokszor ott várakoznak, a tram train elkészültekor pedig még nagyobb forgalom várható, így egy korábbi Vásárhely24 cikkre is utalva azt kérte, ha lehet készítsenek a sínek mellé zajvédő falat.
Lázár János az algyői 47-es szakasz példáját is említve elmondta, mindenképpen támogatja, ott is sokat segített az út menti házak zajterhelésének csökkentésében. Hozzátette, ez a beruházáshoz viszonyítva nem nagy költség, így azt mondta nemcsak a Pákozdy mentén, de a Kisállomás mögötti kertek hátsó részénél is épüljön zajvédő.
(X) FIZETETT POLITIKAI HIRDETÉS