quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Húsvétkor erős forgalomra számítanak az áruházláncok

2018. március 27.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint nagyobb húsvéti forgalom várható a tavalyinál az idén. Vámos György, a szervezet főtitkára az MTI-nek elmondta: az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot. Ugyancsak 50 milliárd forinttal nőhet az iparcikkek forgalma márciusban a januárihoz, illetve a februárihoz képest, bár erre nemcsak a húsvéti, hanem a tavaszi szezonális vásárlások is hatással vannak. A teljes kiskereskedelmi forgalom így 100 milliárd forintnál is nagyobb összeggel bővülhet márciusban a januári-februári költéshez képest – fejtette ki az OKSZ főtitkára.

A húsvéti forgalom átlagosan 5 százalékkal volt nagyobb tavaly a 2016-ban tapasztaltnál, a CBA Kereskedelmi Kft. az idei szezonban is nagyságrendileg erre a növekedésre számít – tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére.

A társaság tapasztalatai szerint a vásárlók az idén kicsit előbb kezdték meg a felkészülést, ennek oka az lehet, hogy az ünnep április elején van a fizetések időszaka előtt, illetve nagypéntek munkaszüneti nap. A legutóbbi hétvége is megnövekedett forgalmat hozott, az igazi vásárlói rohamra azonban a hét közepétől számítanak.

A CBA közölte: minden ünnepi időszak előtt megfigyelhető, hogy a vásárlók az évközihez képest magasabb minőségű termékeket vesznek. Húsvétkor a sonkából egyre inkább a hagyományos érlelésűt, a csokoládé figurákból pedig a magas kakaótartalmúakat keresik. Jelentősen megélénkül ilyenkor a tojásforgalom is, dupla annyi fogy, mint a normál időszakokban.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a húsvéti forgalom 6-7 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest. A társaság az MTI kérdésére közölte: a húsvéti időszak erősebb az átlagosnál, de a karácsonyitól elmarad, ugyanakkor tavaly a pékáruk húsvéti forgalma például meghaladta a karácsonyit.

Húsvét előtti héten átlagosan 36 tonna kalácsot és több száz tonna sonkát adnak el a Spar-üzletekben, tojásból pedig kétszer annyi is fogyhat ilyenkor, mint más időszakokban – jelezte a cég.

Az Auchan Magyarország Kft. a húsvéti időszakban 10 százalék feletti forgalomnövekedésre számít a tavalyi év azonos időszakához képest, és 20 százalékos növekedésre az előző hónaphoz képest.

Az áruházlánc is az utolsó hétre várja a legnagyobb rohamot. A nagypéntek munkaszüneti nappá válása várhatóan nem okoz forgalomcsökkenést, csak átrendeződést, az előző és az utána következő napokon koncentrálódhat a kieső pénteki nap forgalma – közölték az MTI-vel.

A legnépszerűbb termékek húsvétkor továbbra is a tojás, a sonka és a kalácsok, valamint a különböző sütemények és a csokitojások, csokinyuszik. Húsvét előtt 30-40 százalékkal emelkedik a tojásforgalom. Ebben az évben várhatóan több száz tonna sonkát értékesít majd az Auchan, amelynek körülbelül 20 százaléka a húsvéti időszakban fogy el.

A hagyományos magyar árérzékenység mellett egyre inkább nő az igény a minőségi, prémium termékekre minden termékcsoportban – jelezte az Auchan is.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. tájékoztatása szerint a húsvéti forgalom akár másfélszeres is lehet a normál időszakokhoz képest. Az áruházlánc szintén azt közölte, hogy a karácsony után a húsvét a második legforgalmasabb időszak. Az ünnephez közeledve nő egyre jobban a forgalom, a csúcs az ünnepet megelőző napokban várható.

A húsvéti időszakban több termék forgalma is megsokszorozódik. A húsvét előtti hónapban értékesíti a Tesco a füstölt áru éves forgalmának csaknem felét, a tojás éves volumenének 15 százalékát, valamint a kalácsok éves mennyiségének csaknem 25 százalékát. Az áruházlánc idén 4 millió figurás édességgel, 15 millió tojással, csaknem 1100 tonna húsvéti füstölt áruval és 200 tonna kaláccsal készül a húsvéti élelmiszerek iránt megnövekedett keresletre.

A korábbi évek tapasztalatai alapján a parfüm és kölni termékcsoportban mintegy 5 százalékos forgalomnövekedésre lehet számítani – jelezték.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Pixabay.com)