quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Szijjártó: 2022-ig 4000 milliárd forintot fordít a kormány közúti és vasúti fejlesztésekre

2018. június 15.

A Magyar Export-Import Bank és Magyar Exporthitel Biztosító (Exim) szervezésében tartott rendezvényen a miniszter ismertette, hogy a következő években 2500 milliárd forintból fejlesztenek 900 kilométer gyorsforgalmi utat. Az összeg 55 százalékát a magyar költségvetés, 45 százalékát uniós forrás biztosítja – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken Mogyoródon.

Vasúti fejlesztésekre 1500 milliárd forintot fordítanak, ebből 900 kilométer vasúti pályát korszerűsítenek. Ismertetése szerint a fejlesztésekkel 45 ezer új férőhely-kapacitás jön létre, és új teherszállítási eszközök jelennek meg a magyar vasútvonalakon. Hozzátette, hogy a Magyarországon villamosított vasútvonalak hossza így el fogja érni a 3300 kilométert.

Szijjártó Péter megemlítette az ország logisztikai potenciáljának bővítésére szolgáló, már lezárult vagy folyamatban lévő fejlesztéseket, köztük a szlovéniai Koper kikötőjét Budapesttel összekötő vasútvonal teljes villamosítását. Elmondta, hogy már építik az új komáromi Duna-hidat is, amelyet teherszállításra 2020 első negyedévétől lehet használni. Megkezdik a szlovák kormánnyal közösen öt új határátkelő létesítését, amelyhez uniós forrásokat is sikerült megnyerni, így két új Ipoly-hidat is építenek. Rajkánál pedig elindult a magyarországi autóútszakasz bővítésének előkészítése: a Budapest-Pozsony közötti utat kétszer kétsávosra bővíti – sorolta.

Emlékeztetett arra, hogy a múlt héten Pekingben megállapodtak a  Budapestet Belgráddal összekötő vasúti pálya modernizálásának végleges menetrendjéről. Itt 2-2,5 éves kivitelezési munkálatok után, végig villamosított, kétvágányú pályán lehet majd közlekedni, és ezzel elérhető, hogy a kínai selyemút koncepcióban a tengeri úton Európába szánt és Görögországban kirakodott áruk Magyarországon keresztül jussanak el Nyugat-Európába – jegyezte meg.

A miniszter beszámolt arról is, hogy a visegrádi miniszterelnökök megállapodtak egy közös gyorsvasút fejlesztésének előkészítéséről, amelynek a megvalósíthatósági tanulmányára a magyar kormány 1,5 milliárd forintot hagyott jóvá. Hozzátette, hogy a tervek szerint a vasút Budapestet Varsóval, Pozsonyon és Brünnön (Brno) keresztül kötné össze. Szólt arról is, hogy a román kormánnyal szintén megállapodtak egy gyorsvasút kiépítésében Budapest és Kolozsvár között, amely megvalósíthatósági tanulmányára egymilliárd forintot hagyott jóvá a magyar kormány.

Jákli Gergely, az Exim vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az export fejlesztéséhez a logisztika nélkülözhetetlen. A magyar GDP 5,5 százalékát a logisztika adta 2017-ben – fűzte hozzá. Megjegyezte azt is, hogy 2014-ben az Exim belépett a lízingpiacra, ahol 1210 szerződése van, 114 millió euró értékben, amelynek 75 százalékát a logisztikai ágazat adja.