A cukorkapiac forgalma az édesipari termékek forgalmának mintegy 10 százalékát adja

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke a Cukorka – múlt, jelen, jövő című rendezvényen hozzátette, az elmúlt évek tendenciáihoz hasonlóan, jövőre is 5-7 százalékos bővülésre számít az édességpiacon.
A népegészségügyi termékadó (neta) tervezett emelésére vonatkozó újságírói kérdésre válaszolva elmondta, az édesipar ma Magyarországon egy fejlődő ágazat, ezért a neta újabb emelése helyett inkább ipartámogató eszközökre lenne szükség, főleg, mert ebben a szektorban több mint 250 kis- és közepes vállalkozás működik, így a neta tervezett emelése leginkább a magyarországi termelést sújtja.
Sánta Sándor szerint a fogyasztói szokások átalakításában nem a neta a megoldás, sokkal inkább az egészséges életmódra, a megfelelő testmozgásra kell felhívni a figyelmet.
A szövetség elnöke rámutatott: az édesipari termékek a napi kalóriabevitel 3 százalékát adják Magyarországon, viszont a szektorban tevékenykedő cégek fizetik a neta több mint 50 százalékát.
(mti, borítókép forrása: pixabay)