Városházi reakció: csak maximum 200 embert érint a Rárósi út külső szakasza

Tegnapi cikkünk kapcsán, mellyel kapcsolatban kérdéseinket levélben megküldtük az önkormányzatnak is, (illetékes osztálytól ígértek választ) a hivatal “gyorshírszolgálatán” találtunk csütörtökön reakciót. Ezt azonban továbbra sem tekintjük válasznak, hivatalosnak pedig végképp nem. (kérdéseinket az önkormányzat felé, cikkünk alján mutatjuk, melyre továbbra is várjuk a hivatalos választ)
A városüzemeltetési csoport ezen az oldalon a Rárósi úttal kapcsolatban a következő álláspontot fejtette ki:
“A város teljes területére az idei évben összesen nettó 5.000.000 forint áll rendelkezésre a kátyúzáshoz. Mivel ez az összeg igen csekély, így az önkormányzat július hónapban felhívást tett közzé a város internetes portálján, hogy az idei évben kizárólag csak a balesetveszélyes ütőkátyúkat javítjuk ki. Ezen felhívásra többen is válaszoltak és a bejelentett kátyúk mind felkerültek a listára. ….
… A városban jelenleg folyó kátyúzásból, ahogy azt már minden fórumon kihangsúlyoztuk, kizárólag a balesetveszélyes ütőkátyúk kijavítására kerül sor. A Rárósi út tekintetében jelen kátyúzás során azonban nem csak az ütőkátyúkat javítjuk, hanem a kisebb kátyúkat is, de csak egy bizonyos szakaszig, ahol a forgalom nagyobb, hiszen kifelé haladva a városból a forgalom nagysága csökken.”
A Rárósi távolabbi szakaszán nemhogy baleset, egyenesen életveszélyes kátyúk találhatók. (a szerk.)
„ Összegezve elmondható, hogy az 5 millió forintból közel 2 millió forintot használunk fel arra a szakaszra, amely összesen maximum 200 embert érint és a maradék 3 millió forintot viszont a város közel 40 ezer főjére. A kátyúzás során a meglévő kátyúkat a munkások szakszerűen kitakarítják, az így kibontott anyag alkalmatlan további bedolgozásra. Ha azt visszahordanák a mélyedésekbe, az igen balesetveszélyes volna, hiszen felpattanhat és kitörheti a szélvédőt, sőt komolyabb balesetet is okozhat.”
A képen nem kibontott anyag, hanem friss, de fel nem használt anyag látszik a bokrok között – legalábbis olvasóink annak látták. (a szerk.)
„ A Rárósi út felújítása így kizárólag azon a szakaszon történt meg, ahol azt a forgalom nagysága indokolta és amely szakaszról az elmúlt években többször is jeleztek problémákat. A kátyúzást az önkormányzat dolgozói folyamatosan ellenőrzik, amit fényképekkel dokumentálnak is. A munkálatok befejezésekor a törmeléket elszállítják. A javítási munkálatokat nem lehet csak egy városrészre korlátozni, úgy gondoljuk, hogy arra minden vásárhelyi polgár jogosult és a belterületi szakaszon a forgalom nagysága sokkal erősebb, mint a külterületi szakaszon.
A kátyúzási felhívásban szerepelt a hivatal elérhetősége is. Az ügyfélfogadás az ügyfélszolgálati irodán történik, pont azért, mert a városüzemeltetési csoport munkatársai a munkájuk nagy részét külső területeken látják el – ez az oka annak a lakossági panasznak, mi szerint nem tudnak személyesen beszélni a csoport dolgozóival.”
Arra nem azonban nem térnek ki, ha mégis sikerül valakivel beszélni, az milyen hangnemben, stílusban történik…
Mint ahogy alábbiakra sem érkezett megnyugtató válasz:
Kérdéseink, melyeket tegnapi cikkünk kapcsán küldtünk meg a hivatalnak, és melyre továbbra is várjuk a válaszokat:
Felmérték-e a Rárósi út állapotát, a kátyúk nagyságát, veszélyforrásait? Ellenőrizte-e valaki a munkát? A külső szakaszok életveszélyes kátyúit miért nem javították ki? Mennyi kárigényt jeleztek és érvényesítettek az önkormányzat felé az itt meghibásodott, sérült járművek miatt az elmúlt időszakban? Mi történik, ha netán komolyabb, súlyosabb baleset, sérülés történik ezen az úton?
Ki, kik foglalkoznak ezzel a témával az Önkormányzatnál? Igaz-e az, amit a Rárósi út mentén élők mondanak, hogy a hivatalban alig találnak illetékest, ha pedig igen, akkor sokszor pökhendi, kioktató stílusban beszélnek velük?