quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

A decemberi kiskereskedelmi forgalom rekord növekedésére számít a kereskedelmi szövetség

2018. december 06.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek elmondta: decemberben mindig megugrik az élelmiszerboltok forgalma az előző hónapokhoz képest, idén csak az ünnepekre szánt élelmiszerekre körülbelül 100 milliárd forintot fordítanak majd a vásárlók. Ajándékokra várhatóan 100 milliárd fölötti összeget költenek, ebben a hagyományos ajándékokon túl például a vásárlási utalványok, színházjegyek vagy utazások is benne vannak – tette hozzá.

A főtitkár szerint kedvező a kereskedelem piaci környezete; a magyar gazdaság növekedése, a bérek emelkedése, illetve a kormányzati családpolitikai intézkedések miatt több pénz van a családoknál, ennek köszönhető a kiskereskedelmi forgalom erőteljes bővülése.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. éves árbevételének mintegy 10 százalékát realizálja az év utolsó hónapjában. A vásárlások átlagos értéke 20-25 százalékkal nő az ünnepi időszakban, a vásárlók száma pedig mintegy 3 százalékkal. A vállalat az elmúlt évek egyik legjobb havi forgalmát várja decemberben – közölte a Spar az MTI-vel.

Az ünnepi időszakban a vásárlók a karácsonyi készülődéshez kapcsolódó tipikus termékeket keresik: a szaloncukrot, az édességeket, a sütési alapanyagokat, illetve a különféle italokat.

A karácsony közeledtével fellendül a friss áruk iránti igény is, a Spar ebben az időszakban értékesíti a legtöbb friss halat. A ponty és a tojás kiemelkedően keresett, és megnő a kacsa, a pulyka, a minőségi csirkehús, valamint a füstölt áruk iránti kereslet. Kiemelkedő a hidegtálak forgalma, a készételek közül pedig a halászlé, a hal- és káposztás ételek, valamint a kocsonya a legnépszerűbbek.

Az Auchan Magyarország Kft. az MTI megkeresésére közölte: az előző év azonos időszakához képest 4 százalékos forgalomnövekedést vár a vállalat idén decemberben, ami nagyságrendileg megegyezik a tavaly év végi forgalombővüléssel.

Az év többi hónapjához képest decemberben a vásárlások értéke akár 30 százalékkal magasabb lehet, ami nemcsak az élelmiszerkínálatnak, hanem a játék- és dekorációs termékeknek is köszönhető. A decemberi forgalom az áruházlánc éves forgalmának körülbelül 15 százalékát teszi ki.

Jelentős növekedést tapasztalnak a karácsonyi dekorációs és lakberendezési termékek, valamint a könyvek forgalmában is. A forgalom növekedése az Auchan áruházaiban már november végétől érzékelhető, csúcsát a karácsony előtti két hétben éri el – közölték.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. tapasztalatai szerint is elkezdődik az ünnepi bevásárlási időszak már november végén, illetve december első napjaiban. Decemberben az áruházláncnál az átlagos költés és a vásárlók száma is mintegy 30 százalékkal nő más hónapokhoz képest. A december 24-ét megelőző hét napban kimagasló a vásárlók átlagos költése, és december 22-ig exponenciálisan nő.

Az online rendeléseknél a karácsonyi időszak az egyik legerősebb az évben, ilyenkor az átlagosnál 25-30 százalékkal több rendelést mérnek, a vásárlások értéke pedig érezhetően emelkedik.

Változatlan az a tendencia, hogy a vásárlók az ajándékok beszerzésével kezdik meg az ünnepi készülődést, ezután kerül sor az ünnepi menü hozzávalóira, közvetlenül az ünnep előtt pedig azokat a termékeket veszik a leginkább, amiből a legfrissebbet szeretnék tálalni. Ilyenkor jellemzően megnő a kereslet a családi kiszerelés és a prémium márkák iránt is – közölte a Tesco.

(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)