quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Vásárhely24.com archívum

CIB Bank: majdnem 50 ezer forintot költünk a karácsonyi kiadásokra

2018. december 13.

A költségeket a válaszadók nagy többsége – 10-ből 8-an – az aktuális havi jövedelmükből fedezik.

Az MTI-hez eljuttatott közleményben a CIB Bank rámutat: annak ellenére nőnek a kiadások, hogy a lakosság héttizede szerint az ünnepen erősen eltúlzott szerep jut a pénznek. Ennek megfelelően az ajándékozás nem is fért fel a legfontosabb karácsonyi “hozzávalók” dobogójára: a megkérdezettek 81 százaléka a családi együttlétet tartja a legfontosabbnak, ezt a karácsonyfa felállítása (60 százalék) és a fehér karácsony (44 százalék) követi, megelőzve a 31 százalékot elért ajándékozást.

A megkérdezettek 78 százaléka decemberi fizetéséből költ a karácsonyra, második fő forrás a kifejezetten az ünnepre spórolt pénz – még ha idén kevesebben nyúlnak is ehhez (21 százalék), mint tavaly (26 százalék). A hitel szerepe csekély az ünnepi kiadások finanszírozásában: a tavalyi felmérés eredményéhez hasonlóan most is csak 5 százalék azok aránya, akik kölcsönt vesznek fel erre a célra.

Az ajándékokat legtöbben a hipermarketekben és a bevásárlóközpontokban szerzik be – a válaszadók 80, illetve 78 százaléka jelölte meg ezeket – de 72 százalék a webáruházak kínálatából is válogat.

Az előkészületek során a válaszadók több mint fele használja okostelefonját arra, hogy ajándékokat keressen, és ugyanennyien vannak azok, akik ünnepi recepteket nézegetnek telefonjukon – áll a közleményben.

A kutatást a CIB Bank megbízásából az NRC végezte, ezerfős reprezentatív mintán.

(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)