quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Indul a motoros szezon – közlekedjünk körültekintően!

2019. március 02.

A kedvező időjárás beköszöntével ugrásszerűen megnő az utakon a motorosok száma, akiknél a baleseti kockázat átlag feletti. Ennek az oka, hogy a motorosokat a gépkocsik vezetőire jellemző passzív biztonságtechnikai megoldások (karosszéria, energiaelnyelő zónák, biztonsági öv, légzsák) nem védik, így baleset esetén testük közvetlenül sérül. – hívja fel a figyelmet a rendőrség.

A motorkerékpáros baleseteknek több oka is van, de a legkiemelkedőbb rizikófaktort az emberi tényezőben kell keresni, vagyis képességeiket túl-, gépük teljesítményét pedig alulbecsülik. Vezető baleseti okok évek óta a sebesség nem megfelelő megválasztása, az elsőbbségi jog meg nem adása, az irányváltoztatás szabályainak be nem tartása és a szabálytalan előzés.

A városi forgalomnál lényegesebben dinamikusabban haladnak még akkor is, ha amúgy nem lépik át a megengedett sebességet. Gyakori koccanási ok, hogy az autós hirtelen meglát egy szabad helyet a másik sávban és azonnal odakapja a kormányt. Ha ott éppen jön egy motoros és nem néz a tükörbe, akkor be is löki egy másik autó alá. A lakott területen belüli motoros balesetek leginkább nem a nagy sebességből adódnak, hanem abból, hogy a motoros egy kisebb lökés után is beesik egy autó, vagy busz alá.

Megdöbbentő és elgondolkodtató, hogy a motorkerékpáros balesetekben meghaltak, illetve megsérültek 70%-a nem töltötte be a 35. életévét.

Az alábbiakban az egyenruhások összefoglalták a motorkerékpáros balesetek és tragédiák megelőzésének főbb lehetőségeit:

  • kizárólag kifogástalan műszaki állapotú, és biztonságtechnikailag is megfelelő motorok használata,
  • a bukósisak és egyéb védőfelszerelések viselése, amely nagymértékben csökkenti a sérülés kockázatát,
  • ne megszokásból, rutinból vezessünk, fokozott figyelemmel menjünk bele az előzésbe, kanyarodásba,
  • az út-, terep-, és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel történő közlekedés is nagyon fontos!

(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)