quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Vásárhely24.com archívum

Dömötör János Művészettörténeti Verseny az NLG-ben

2019. március 28.

Március második felében már hagyománnyá vált az a művészettörténeti vetélkedő, amely nemcsak nevében utal Dömötör Jánosra, hanem az egykori múzeumigazgató szellemiségét, vagyis a művészet szeretetét próbálja átörökíteni a művészettel foglalkozó fiatalságra.

Dömötör János olyan természetesen tudott beszélni művészeti alkotásokról, hogy az ember teljesen bele tudta magát képzelni az adott korba, s megértette a művész üzenetét.

A verseny célja az, hogy ezt a fajta közvetlenséget eljuttassa az intézmény a mai fiataloknak, akik nagyon kis óraszámban foglalkoznak a kultúrának ezzel az ágával, s elérjék azt, hogy ne tananyagnak, hanem élvezetnek tekintsék a művészeti alkotások befogadását.

Az eddigi években volt már szó az egyiptomi művészetről, a reneszánszról, gótikáról, sokszorosító művészetekről, a barokkról, az impresszionizmusról, és minden egyes alkalommal nagy sikert aratott a kezdeményezés. Ebben az évben Munkácsy Mihály és Tornyai János munkásságát dolgozták fel a versenyzők játékos, de komoly tudást megmozgató formában.

Az idén is 5 négytagú csapat mérte össze tudását és tehetségét: a Németh László Gimnázium és a Bethlen Gábor Református Gimnázium két-két csapatot delegált, míg a HSZC Kalmár Zsigmond Szakgimnázium egy csapattal képviselte iskoláját.

Minden csapat egy tagja műhelymunka elkészítésére vállalkozott a helyszínen; ezúttal egy parafrázist kellett akvarell technikával elkészíteni, melynek alapja Hézső Ferenc Munkácsy-díjas festőművész képei voltak.

A csapat többi tagja bemutatóval készült, melyet előre kidolgoztak, s szóban előadtak, illetve elméleti és ügyességi feladatokat kellett megoldaniuk.

Eredmények:

  1. helyezés: NLG A csapat: Komjáti Jázmin, Molnár Csilla, Solti Lili, Zoltai Csanád
  2. helyezés: NLG B csapat: BartaTamás, Bíró Ivett,  Szlivka Dóri, Visky Molli
  3. helyezés: BGRG A csapat: Farkas Evelin, Galgóczy Gréta, Kovács Viktória, Mucsi Míra

Forrás: NLG/Seres Imre igazgatóhelyettes