quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 26. szombat
  -  Ervin
Vásárhely24.com archívum

A legjobb minőségű oktatást a Szegedi Tudományegyetem kínálja

2019. április 05.

A rangsorban a Szegedi Tudományegyetem a 101-200. helyen szerepel, a minőségi oktatást mérő lista szerint pedig a legjobb magyarországi intézmény.

A világ felsőoktatási intézményeinek harmadik missziós tevékenységét mérte a Times Higher Education újonnan indított rangsora. Az intézmények gazdasági, társadalmi hatását és felelősségvállalását vizsgáló listát az ENSZ által megfogalmazott 17 Fenntartható Fejlődési Cél alapján állították fel. A felmérésben mintegy 75 ország közel 500 egyeteme vett részt. A THE friss rangsora a 17 cél közül 11-et mért, és a Szegedi Tudományegyetem öt területen is kiemelkedően teljesített.

A minőségi oktatás területét mérő rangsorban a legjobb magyarországi intézményként a 101-200. helyen, a partnerség a fenntartható fejlődésért területen szintén legjobb magyar egyetemként a 45. helyen végzett az SZTE. Az oktatási területen elért eredmény is alátámasztja, hogy a szegedi egyetem folyamatosan törekszik arra, hogy fejlessze az átfogó és igazságos minőségi oktatás, valamint az egész életen át tartó tanulás feltételeit. E lista összeállításánál olyan mutatókat mértek, mint például a végzettek száma, a tanárképzés és az élethosszig tartó tanulás feltételeinek biztosítása, az ismeretterjesztő és oktatási forrásokhoz való szabad hozzáférés, az egyetemen kívüli társadalmi közeg számára nyújtott lehetőségek (kulturális programok, tudománynépszerűsítő kurzusok), valamint a helyi iskolákkal és közösségekkel fennálló tehetséggondozó programok megléte. A partnerség a fenntartható fejlődésért területen értékelték az egyetem társadalmi párbeszédben és önkéntes programokban vállalt szerepét, a regionális és nemzeti partnerekkel, civil szervezettek való kapcsolatokat és a nemzetközi egységekkel való együttműködéseket.

A hazai egyetemek között holtversenyben első helyen – világ viszonylatban 101-200. hely – végzett az SZTE a fenntartható városok és közösségek területén. Helyi kulturális értékekhez és intézményekhez, kulturális örökségekhez való hozzáférés biztosítása, öntevékeny művészeti csoportok működése, egészséges életmódra és közlekedésre való ösztönzés, környezettudatos és fenntartható beruházások képezték a rangsor alapját.

Országos szinten kiemelkedő a Szegedi Tudományegyetem egészség és jólét – 97. hely –, valamint az ipar, innováció és infrastruktúra területén – 101-200. hely – elért eredménye is. Az előbbi listán többek között mérték az egészségügyi képzésben részt vevő hallgatók számát, az egészségtudatosság fejlesztését, az életvezetési tanácsadást és a sportlétesítmények hozzáférhetőségét. Utóbbin a felmérés részét képezte a spin-off vállalatok száma, valamint az intézmény kutatási és innovációs tevékenysége.

(Forrás: Szegedi Tudományegyetem; Borítókép: illusztráció; forrás: SZTE)