quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Halálutak Magyarországon: elöl a listán a 47-es

2019. május 16.

Gyakran elhangzik különböző vitákban, hogy ez az ország legbalesetveszélyesebb útja, vagy az az ország leginkább balesetveszélyes útja. Az index.hu ezért fogta az elmúlt hat év statisztikáit, és megrajzolta a legveszélyesebb főutak, országutak térképét.

Azt nem volt nehéz kigyűjteni, hogy 2013 és 2018 között mely utakon volt a legtöbb baleset, hiszen csak össze kellett adni az adatokat. A sztrádákat kivették a felsorolásból, mert egy teljesen más szintet képviselnek.

Az összesített adatok szerint messze a (Budapest-Szolnok-Debrecen közötti) 4-es úton történt a legtöbb baleset, hat év alatt összesen 1188.

Ezt a főutat követi leszakadva másik négy út, ahol hasonló nagyságban történtek balesetek:

az 1-es Budapest-Győr-Hegyeshalom között (693),

a Budapesttől Miskolc felé haladó 3-as (679),

a 47-es (661), egy tiszántúli másodrendű főút is,  amely három megyét és azok megyei jogú városait köti össze: Hajdú-Bihart, Békést és Csongrádot.

és a Veszprém irányába tartó 8-as út (606).

Ez azonban nem ad elég jó összehasonlítási alapot, hiszen a forgalmasabb utakon számszerűen több balesetnek kell történnie valószínűség szerint, mint a kisebb forgalmú utakon. Ezért összehasonlították az utakat forgalomarányosan (az út hosszát is figyelembe vevő forgalmi teljesítményt alapul véve), azaz megnéztük a halálos baleseteket évente, átlagosan, egymillió autónak megfelelő járműre vetítve.

Rátérve a súlyosan veszélyes utakra ismét a 4-es út kerül legelőre, ami azt jelenti, hogy forgalomarányosan ezen az úton végződik legtöbbször halállal a baleset.

Debrecen közelében, 110-120 kilométeres óránkénti tempónál, nagyfokú figyelmetlenség miatt áttért a szemközti sávba, és ütközött.

A 4-es út az egyetlen, ahol forgalomarányosan (egymillió autónak megfelelő járműre vetítve) évente több mint három (3,1) halálos baleset történt az elmúlt hat évben. Halálos útnak számít még az 5-ös és a 6-os út (egyaránt 2,8 halálos balesettel), valamint a 61-es és az 1-es (2,3-2,3), a 47-es (2,2), a 3-as (2,1) és a 86-os (2).

forrás, képek: index.hu

borítókép illusztráció: 2017-ben egy Kútvölgy közelében történt halálos kimenetelű balesetnél készült (Bornemissza Péter/Vásárhely24)

Halálos balesetek a 47-esen Hódmezővásárhely térségében

Halálos baleset történt Székkutasnál!

Halálos baleset történt a 47-es főúton

Halálos baleset történt Hódmezővásárhely határában (frissítve)

Halálos baleset történt Hódmezővásárhely határában

A tavaly októberi, 4 vásárhelyi halálos áldozatot követelő kakasszéki baleset a 47-es régi nyomvonalán történt

Vásárhelyiek a csütörtöki vonatbaleset áldozatai