quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

A szülők 2-6 ezer forintot költenek játékra gyereknapon

2019. május 23.

A Régio online kutatása szerint tízből nyolc gyerek várja május utolsó vasárnapját. A szórakoztató programok közül az ugrálóvár, a trambulin és az arcfestés a legnépszerűbbek. A magyar családok 88 százaléka minden évben, további 6 százaléka ritkábban, de megünnepli a gyereknapot a kutatás szerint.

Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a közleményben elmondta: a szülők 28 százaléka 2-4 ezer forintot, 26,5 százaléka pedig 4-6 ezer forintot, negyedük pedig akár 6 ezer forintnál is többet költ ajándékra. A nyár közeledtével leginkább a szabadtéri játékok kereslete nő meg, de népszerű meglepetés a kreatív- és fejlesztőjáték, a sporteszköz, valamint a 3 év alattiaknál a mesekönyv.

Május utolsó vasárnapján a válaszadók 28 százaléka tervez kirándulást, 18 százaléka pedig egész napos családi közös játékot.

A magyar tulajdonú Regio Játék 2018-ban 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el, 16 százalékkal többet az előző évinél. Országszerte 34 boltja van, 450 dolgozót foglalkoztat, a magyar játékpiacon 25 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Formatex Kft. adatai szerint a gyereknap a harmadik legforgalmasabb időszak a játékbolt hálózatban a karácsonyi és a húsvéti szezon után. Gyereknapra a legtöbben továbbra is játékot, könyvet, vagy édességet adnak, de sokan lepik meg a gyereküket kedvenc ételükkel is – közölte a Formatex a kutatás alapján.

Borhi János, a Formatex ügyvezetője a közleményben elmondta: nő a kosárérték a játékboltjaikban, az átlagos vásárlói kosárérték 5500 forint. Tavaszi kültéri játékokat, sportszereket is szívesen választanak a szülők ajándékba.

A Játéksziget országszerte 10 üzletet üzemeltet. A Formatex 12 százalékos nettó árbevételnövekedést ért el 2018-ban, így 5 milliárd forint fölé nőtt az árbevétele, 2019-ben hasonló dinamikus növekedést terveznek.

(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)