Alternatív nyelvoktatási módszert ajánl egy nemzetközi hálózat Magyarországon

A Magyarországon már mintegy tízezer tanulót oktató hálózat vezetője hangsúlyozta, hogy a nyelvtanárok egy reprezentatív felmérés egyik kérdésére azt válaszolták, hogy az eredményes tanítás érdekében szívesen ismerkednének új módszerekkel. „Ha a személyi feltételek adottak, a tanár megfelelő képzést kap és az oktatás intézményi keretekben zajlik, a tudás megszerzése már nem kíván további befektetést a szülőktől” – mondta.
A nyelvész felajánlotta oktatási módszere ingyenes átadását a szaktárcának, hangsúlyozva, hogy az beilleszthető a magyar közoktatás tanmenetébe.
A hamarosan induló, 140 ezer diákot érintő külföldi nyelvtanulási program is csak akkor lehet igazán hatékony, ha egyúttal a tanulmányutakat megalapozó idegennyelvi képzést is megerősítik, „helyzetbe hozzák” – szögezte le.
A Helen Doron-módszer 19 éves korig foglalkozik gyerekekkel és fiatalokkal. Egyik ismérve, hogy – hasonlóan ahhoz, ahogy a csecsemők az anyanyelvet tanulják – személyiség- és tevékenységközpontú foglalkozásokon adja át a tudást. A gyerekek így már jóval azelőtt érthetik és beszélhetik az idegen nyelvet, mielőtt írni-olvasni tudnának. Emiatt gyakori, hogy diákjaik már 14 éves korukra a magyar középfokúnak megfelelő nyelvvizsgát tesznek.
Emlékeztetett arra is, hogy 2020-tól a magyar egyetemi felvételhez kötelező lesz egy B2 (középfokú) nyelvvizsga. A magyar diákok most a nyelvvizsgához előírt európai direktíva (400-500 tanóra) helyett átlagosan 930 nyelvórán vesznek részt, nyelvtudásuk mégsem mindig éri el a szükséges szintet – mondta.
(Borítókép: illusztráció, forrás: Pixabay.com)