Tram-Train projekt városi szakasz főmérnöke: kiemelten fontos a környezet óvása és a sínek nagyobb élettartamára irányuló törekvés

A gyári hengerelésű, szabvány szerinti síneknél a kissugarú (30-40 méteres) íveknél kimarták az anyagot, hogy egy nagyon magas kopásálló, speciális anyaggal töltsék fel azokat. Ez a csikorgás csökkentésében is szerepet kap – hívta fel a figyelmet Kanda Imre.
Hozzátette, nincs olyan, hogy meg ne csikorduljon egy szerelvény, de a beavatkozásnak köszönhetően ez csökken.
Továbbá a teljesen új síneket gumiágyra helyezték, helyezik, ez nagyon fontos környezetvédelmi szempontból.
A főmérnök elmondta, ez egyrészt csökkenti a talajban terjedő rezgéseket, a zajhatást, illetve a kóboráram kiszóródását is, utóbbit például 80-90 százalékkal.
Hozzátette, a kóboráram kiszóródása a talajban lévő fémanyagok rozsdásodását segítené elő, ez a gumiba ágyazás azonban leszigetel, ily’ módon környezetkímélő technika.
(X)