quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Óriási közlekedésfejlesztési programot hirdetett meg Vásárhelynek Grezsa István!

2019. szeptember 11.

A következő 5 évre hirdetett közlekedésfejlesztési koncepciót Grezsa István polgármesterjelölt szerdán. Az első fejezetet a csomagban a tram-trainhez köthető változások, fejlesztések tették ki. Grezsa István szerint a villamosvonal jelentősen átalakítja, fellendíti a város életét és mindennapjait, ezért ahhoz kell a közlekedési koncepciót is alakítani.

Ígérete szerint a nyomvonal mentén teljes felújítást kell elvégezni, faltól-falig. Az építkezés által érintett, nyomvonal mentén található üzleteket – bár mint az egyik tulajdonostól is a sajtótájékoztatón elhangzott, örülnek a beruházásnak, de némi hátrány is érte – kártalanítani fogják. A tram-train építése miatt nagy terhelésnek kitett egyéb utcákat, terelő és bekötő utakat pedig szintén a projekt keretében fel kell újítani. Mindezt a nagy projektbe kérte belevenni a kormánytól, erről a múlt héten Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterrel is tárgyalt. A 63 milliárdos tram-train kormányhatározatot fentiekkel egészítenék ki.

Emellett javasolja, a már gyártás alatt álló nyolc szerelvény mellé további négyet szerezzenek be, ugyanis a felmérések szerint és a Nemesi Pál szegedi polgármesterjelölttel való tárgyalás alapján az látszódik, naponta legalább 20 ezer utas fordul meg a két város között. Ehhez kapcsolódóan a szerelvények remízeinek java része is Vásárhelyen épüljön meg, valamint a Népkerti Állomáshoz hasonlóan újítsák fel a vásárhelyi nagyállomást is. Itt hozzátette, a vasútállomás mellett egykor működő szórakozóhelyet fel kell újítani és újra megnyitni a fiatalok, rockkoncertek és egyéb rendezvények előtt, mivel ez régi igény és ezzel az elmúlt időszakban is megkeresték.

Azon városrészeket, melyeket nem érint a tram-train, megújult buszhálózattal –  a fiataloknak pedig akár a már bemutatott elektromos roller flottával – tennék elérhetőbbé. A nulla emissziókibocsátás, a környezetvédelem és a zöld város szellemiségében a városi buszflottát elektromosra cserélnék. A kishomokiak, illetve egyéb, központtól távolabb eső városrészben élők érdekében pedig meg kell fontolni, egy amerikai minta alapján működő iskolabusz rendszer bevezetését.

Grezsa István 5 éves belterületi útfelújítási programot is hirdetett, fentiek mellett a Járható Vásárhely Program végre elindult fejezeteit felgyorsítaná, évente legalább 10 kilométernyi út, öt év alatt tehát 50 kilométer újulna meg Vásárhelyen. Ehhez járdafelújítási program is csatlakozna az eredeti, korábbi, Fidesz-KDNP frakció által meghozott döntés értelmében – tette hozzá.

Mindemellett a külterületi utak felújítását is folytatnák, azt polgármesterré választása esetén meg is dupláznák.

Hozzátette, azt kéri, megválasztása esetén ígéreteit öt év múlva nyugodtan kérjék rajta számon.

Kérdésünkre Grezsa István elmondta, a Gulyás Gergellyel folytatott tárgyalás során azt a nyitottságot tapasztalta, mely nélkülözhetetlen egy ilyen kérés előterjesztésénél. Egy 63 milliárdos kormányzati határozatról van szó a tram-train beruházás esetén, mely az általa vázolt fejlesztésekkel – faltól-falig felújítás, üzletek kártalanítása, négy további szerelvény beszerzése, nagyállomás felújítása, oldalutcák felújítása – további legalább 6 milliárd forinttal növeli meg a költségeket, úgy véli és reméli, a magyar kormány figyelembe veszi ezeket a jogos igényeket.

Videón a bejelentések: