Óriási közlekedésfejlesztési programot hirdetett meg Vásárhelynek Grezsa István!

A következő 5 évre hirdetett közlekedésfejlesztési koncepciót Grezsa István polgármesterjelölt szerdán. Az első fejezetet a csomagban a tram-trainhez köthető változások, fejlesztések tették ki. Grezsa István szerint a villamosvonal jelentősen átalakítja, fellendíti a város életét és mindennapjait, ezért ahhoz kell a közlekedési koncepciót is alakítani.
Ígérete szerint a nyomvonal mentén teljes felújítást kell elvégezni, faltól-falig. Az építkezés által érintett, nyomvonal mentén található üzleteket – bár mint az egyik tulajdonostól is a sajtótájékoztatón elhangzott, örülnek a beruházásnak, de némi hátrány is érte – kártalanítani fogják. A tram-train építése miatt nagy terhelésnek kitett egyéb utcákat, terelő és bekötő utakat pedig szintén a projekt keretében fel kell újítani. Mindezt a nagy projektbe kérte belevenni a kormánytól, erről a múlt héten Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterrel is tárgyalt. A 63 milliárdos tram-train kormányhatározatot fentiekkel egészítenék ki.
Emellett javasolja, a már gyártás alatt álló nyolc szerelvény mellé további négyet szerezzenek be, ugyanis a felmérések szerint és a Nemesi Pál szegedi polgármesterjelölttel való tárgyalás alapján az látszódik, naponta legalább 20 ezer utas fordul meg a két város között. Ehhez kapcsolódóan a szerelvények remízeinek java része is Vásárhelyen épüljön meg, valamint a Népkerti Állomáshoz hasonlóan újítsák fel a vásárhelyi nagyállomást is. Itt hozzátette, a vasútállomás mellett egykor működő szórakozóhelyet fel kell újítani és újra megnyitni a fiatalok, rockkoncertek és egyéb rendezvények előtt, mivel ez régi igény és ezzel az elmúlt időszakban is megkeresték.
Azon városrészeket, melyeket nem érint a tram-train, megújult buszhálózattal – a fiataloknak pedig akár a már bemutatott elektromos roller flottával – tennék elérhetőbbé. A nulla emissziókibocsátás, a környezetvédelem és a zöld város szellemiségében a városi buszflottát elektromosra cserélnék. A kishomokiak, illetve egyéb, központtól távolabb eső városrészben élők érdekében pedig meg kell fontolni, egy amerikai minta alapján működő iskolabusz rendszer bevezetését.
Grezsa István 5 éves belterületi útfelújítási programot is hirdetett, fentiek mellett a Járható Vásárhely Program végre elindult fejezeteit felgyorsítaná, évente legalább 10 kilométernyi út, öt év alatt tehát 50 kilométer újulna meg Vásárhelyen. Ehhez járdafelújítási program is csatlakozna az eredeti, korábbi, Fidesz-KDNP frakció által meghozott döntés értelmében – tette hozzá.
Mindemellett a külterületi utak felújítását is folytatnák, azt polgármesterré választása esetén meg is dupláznák.
Hozzátette, azt kéri, megválasztása esetén ígéreteit öt év múlva nyugodtan kérjék rajta számon.
Kérdésünkre Grezsa István elmondta, a Gulyás Gergellyel folytatott tárgyalás során azt a nyitottságot tapasztalta, mely nélkülözhetetlen egy ilyen kérés előterjesztésénél. Egy 63 milliárdos kormányzati határozatról van szó a tram-train beruházás esetén, mely az általa vázolt fejlesztésekkel – faltól-falig felújítás, üzletek kártalanítása, négy további szerelvény beszerzése, nagyállomás felújítása, oldalutcák felújítása – további legalább 6 milliárd forinttal növeli meg a költségeket, úgy véli és reméli, a magyar kormány figyelembe veszi ezeket a jogos igényeket.
Videón a bejelentések: