quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Automatából is megvehetjük a jegyet a Tram-train fedélzetén

2019. szeptember 20.

Mivel nem a jármű vezetőjétől vehetjük meg a vonaljegyet, a felszállást sem lassítja a buszoknál jellemző sorban állás, így gyorsabb és kényelmesebb lesz, csakúgy, mint a jegy érvényesítése. A MÁV Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint ajtópáronként 1-1 darab, azaz szerelvényenként 4 darabot szerelnek fel a fedélzeti automatából az előre megváltott vonaljegyek érvényesítéséhez. Az így vásárolt jegy a vásárlás pillanatától érvényes.

A Tram-train fedélzetén az automatákból kizárólag a  helyi (városon belüli ) utazásokhoz lehet jegyet vásárolni, ahogy ezt jelenleg  Szegeden a villamosokon tapasztalhatjuk.

Helyközi forgalomra a városi szakaszon azonban nem lehet a fedélzeten jegyet váltani, azt előzetesen, a felszállás előtt vehetik meg az utasok. Erre automatákat terveznek majd létrehozni, illetve a MÁV jegypénztárában lehet majd a jegyeket megvenni.

Kedvezmények: minden kedvezmény érvényes, amit a helyi vagy helyközi forgalomban egyébként az utasok igénybe vehetnek. Megtudtuk, bérletet is lehet majd vásárolni a Tram-trainre. Az árak helyközi viszonylatban a vasúti tarifa szerint, helyi (Szegeden belüli) forgalomban a SZKT-tarifa szerint alakulnak majd.

És ha már szó esett a „járművezetőkről”, velük kapcsolatban arról tájékoztattak, hogy első körben az országos jelentőségű vasútvonalakon vonatokat közlekedtető, legalább villamosmozdony kategóriára érvényes vizsgával rendelkező mozdonyvezetők közül kerülnek ki.

A képzéseket a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ szervezi. A már dolgozó mozdonyvezetőknek kb. 4 hónap az ismeretbővítő képzés, a típus és vonalismereti képzés nélkül (amely további 1-1,5 hónapot jelent).

Borítókép illusztráció

(X)