Automatából is megvehetjük a jegyet a Tram-train fedélzetén

Mivel nem a jármű vezetőjétől vehetjük meg a vonaljegyet, a felszállást sem lassítja a buszoknál jellemző sorban állás, így gyorsabb és kényelmesebb lesz, csakúgy, mint a jegy érvényesítése. A MÁV Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint ajtópáronként 1-1 darab, azaz szerelvényenként 4 darabot szerelnek fel a fedélzeti automatából az előre megváltott vonaljegyek érvényesítéséhez. Az így vásárolt jegy a vásárlás pillanatától érvényes.
A Tram-train fedélzetén az automatákból kizárólag a helyi (városon belüli ) utazásokhoz lehet jegyet vásárolni, ahogy ezt jelenleg Szegeden a villamosokon tapasztalhatjuk.
Helyközi forgalomra a városi szakaszon azonban nem lehet a fedélzeten jegyet váltani, azt előzetesen, a felszállás előtt vehetik meg az utasok. Erre automatákat terveznek majd létrehozni, illetve a MÁV jegypénztárában lehet majd a jegyeket megvenni.
Kedvezmények: minden kedvezmény érvényes, amit a helyi vagy helyközi forgalomban egyébként az utasok igénybe vehetnek. Megtudtuk, bérletet is lehet majd vásárolni a Tram-trainre. Az árak helyközi viszonylatban a vasúti tarifa szerint, helyi (Szegeden belüli) forgalomban a SZKT-tarifa szerint alakulnak majd.
És ha már szó esett a „járművezetőkről”, velük kapcsolatban arról tájékoztattak, hogy első körben az országos jelentőségű vasútvonalakon vonatokat közlekedtető, legalább villamosmozdony kategóriára érvényes vizsgával rendelkező mozdonyvezetők közül kerülnek ki.
A képzéseket a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ szervezi. A már dolgozó mozdonyvezetőknek kb. 4 hónap az ismeretbővítő képzés, a típus és vonalismereti képzés nélkül (amely további 1-1,5 hónapot jelent).
Borítókép illusztráció
(X)