Fura lapok kerültek egyes vásárhelyi postaládákba, sokan értetlenül nézik – megkérdeztük az önkormányzatot

A postaládába ma ez a fél A4 es lap volt bedobva csak úgy boríték minden nélkül ! Mások is kaptak ilyet??? Nem értem aki dolgozik az vegyen ki szabadságot vagy ……..? Mire kellhet ez ? Más városba nem kaptak ilyet ahogy érdeklődtem ! Miért nem a Földhivataltól kérik ki ?? Ez hivatalos levélnek minősül egyáltalán bélyegző nélkül ???
Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket fogalmaztak meg többen is amikor a képen is található papírral találkoztak lakóhelyükön, Vásárhely egyes házainál.
Mivel kértek bennünket, megkerestük a polgármesteri hivatalt. Onnan az alábbi választ kaptuk, melyet változtatás nélkül közlünk:
Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala törvényi kötelezettségének eleget téve a központi címregiszterről és címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Kormány rendelet (továbbiakban: rendelet) rendelkezéseinek megfelelően címellenőrzést végez Hódmezővásárhely és Mártély területén. A rendelet 4.§’ (1) értelmében a címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat Jegyzőjét jelöli ki, valamint a 2. § c) kimondja ” cím akkor módosul, ha valamely eleme megváltozik.”
A fentiek értelmében Csongrád Megyei Kormányhivatal Földhivatala által küldött címváltozások feldolgozása zajlik a Polgármesteri Hivatalban, ahol a változások ellenőrzésére egy fő köztisztviselő személyes adategyeztetés céljából keresi fel a címváltozásban érintett ingatlanok tulajdonosait.
Ezt a feladatot Fazekas Ferenc kolléga végzi 2019. december 1-óta. Az ellenőrzés során a kolléga a helyrajzi számokat jegyzi fel és ezeket veti össze a házszámmal és az adott ingatlanhoz tartozó Földhivatal által megadott koordinátákkal.
Az ellenőrző munkát a a törvényben foglaltak alapján a Jegyzőnek kell végezni.
Meg nem erősített információnk szerint, ilyen korábban is történt, ám a gyakorlatban többnyire ezt az íróasztal mellett, az internet és nyilvántartások használatával végezték el. A személyes felkeresés elszórt esetekben indokolt, amikor például egy címen több ingatlan, lakás is található, vagy egy kapura több eltérő cím van kirakva, stb.