quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

A NAT korszerű módszertani alapelvekre épül

2020. február 17.

A szervezet közleményben kiemelte: a módosított NAT deklarált célja, hogy a köznevelés rendszeréből kilépő fiatalok 2030-ra a világ élvonalába kerüljenek. E cél eléréséhez a legeredményesebb és legmodernebb nemzetközi pedagógiai gyakorlatokat ötvözik a magyar oktatás hagyományos, nemzeti identitást erősítő értékeivel – írták.

Hozzátették: a NAT az unió által ajánlott kulcskompetenciákra épít, de azokat a hazai sajátosságokat figyelembe véve határozza meg. Előremutatónak nevezték, hogy a módosított NAT az egységesség és a differenciálás alapelvét követi.

Az egyénre szabott tanulási lehetőségek elve és a képesség kibontakoztatásának támogatása egyaránt lehetővé teszi a tehetséggondozást és a hátrányos helyzetű, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált fejlesztését – írták.

A szervezet az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta: a NAT korszerű módszertani alapelvekre épül. Ezek közé sorolják az egyénre szabott, aktív tanulási lehetőségeket, az ismeretek kreatív felhasználását lehetővé tevő tanulói kompetenciák fejlesztését és a multidiszciplináris témák hangsúlyozását.

Ahhoz, hogy a közoktatásban a diákok terhei ne növekedjenek, a NAT a tanórák számának csökkentését irányozza elő – emelték ki.

Hozzátették: az Európai Unió által ajánlott és a magyarországi sajátosságokkal összhangban lévő kulcskompetenciák a 21. század elvárásaihoz igazodnak. Ezt a célt meglátásuk szerint jól szolgálja az új tantárgyak bevezetése is.

Az alaptanterv lehetőséget biztosít a tanároknak, hogy szabadon válasszák meg az adott tananyaghoz az adekvát módszertani, értékelési módokat – áll a közleményben.

A Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége kedvezőnek értékelte, hogy a Kárpát-medence magyarságának irodalmát, szellemi örökségét egységben kezeli a módosított alaptanterv.

(Forrás: hirado.hu; Borítókép: illusztráció)