quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Új lendületet kapott az online csekkbefizetés

2020. április 21.

Sokan alig néhány hét alatt sajátították el az otthonról való munkavégzést, az online bevásárlás és a digitális ügyintézés csínját-bínját. A korábban csak megszokásból végzett hétköznapi feladatok elvégzésére hirtelen kellett új megoldást találni. Ilyen például a havi rutinnak számító csekkbefizetés is.

A Magyar Posta egy korábbi, még a járványt megelőző időszakban készült felmérése arról tanúskodik, hogy a lakosság háromnegyedét havonta legalább egy alkalommal utoléri a csekkbefizetés feladata. Ennek az emberek több mint kétharmada még a hagyományos sárga csekken tesz eleget, és mindössze 25 százalék körüli azok aránya, akik rendszeresen a digitális megoldásokat részesítették előnyben. Ez utóbbi arányában állhat be jelentős mértékű változás a koronavírus okozta veszélyhelyzet miatt.

A mobilosok nem állnak sorban

Az online megoldástól való ódzkodás oka sok esetben a megszokás, a személyes ügyintézéshez való ragaszkodás. Az okoseszközök hiányát is az okok között sorolták fel a válaszadók. Figyelembe véve ugyanakkor, hogy hazánkban közel hatmillió okostelefon használó van – sőt a felnőtt internetezők körére jellemző 89%-os penetráció is arról tanúskodik, hogy szinte mindenkinek a zsebében ott lapul az okostelefon –, mindez arra enged következtetni, hogy valószínűleg inkább az alternatív lehetőségek ismerete vagy a szükséges felhasználói tudás hiányzik. Felértékelődnek tehát azok a digitális megoldások, mobilalkalmazások, amelyekre a felhasználóbarát és könnyen elsajátítható működés jellemző.

Az egyik legnépszerűbb –az elmúlt időszakban megújult ingyenes mobilalkalmazás – az Android és iOS rendszerű mobilokra letölthető iCsekk, amely már közel kétszázezer hazai okostelefonon ott van. Az applikáció statisztikája szerint a felhasználók átlagosan havi három csekket fizetnek be online. A személyes postai ügyintézést kiváltó, a nap bármely időszakában, bárhonnan használható alkalmazással minden sárga és fehér csekk befizethető, amelyen szerepel QR-kód. Azok számára, akik a kifizetett csekk bizonylatához ragaszkodnak, az alkalmazásban külön menüpont áll rendelkezésre, így a már kiegyenlített számlák visszanézésére is van lehetőség.

Forrás: szegedma.hu, borítókép illusztráció, posta.hu