Nem befolyásolja a koronavírus a Tram-train kivitelezést, nyár végére befejeződhet minden munkálat!

A jó idő is kedvezett az építési munkálatoknak, a tervek szerint halad a kivitelezés – mondta Mucsi László, projekttanácsadó. Hozzátette, az elmúlt évhez képest jelenleg sokkal kisebb mértékű korlátozások vannak, és jelenleg főként burkolat-és vágányépítések zajlanak.
A Népkertnél az állomás előtti területen vágány, járda és peron építés zajlik, az Ady Endrén hamarosan a felsővezetékek kiépítése kezdődik. A Hősök terén és a Szőnyi utcán burkolatépítési és kerékpárútépítési munkálatok zajlanak, a Kossuth térnél vágányépítés, az Andrássyn szintén, a Szent Antal utcán pedig járdaépítés kezdődött mindkét oldalon. Nyár végére mindenhol be akarják fejezni a munkálatokat, és ha csak nem robban be a járvány, a határidő tartása bizonyos, nem lesz csúszás.
Jövő hét hétfőtől a Deák Ferenc utca egyirányúsítva lesz – tájékoztatott Mucsi László. Emellett a Batthyány utcától a Szent Antalig az Andrássy zsákutca lesz.
A műsorban szó esett a szerelvények megérkezéséről is. Ezzel kapcsolatban Mucsi László, és Kanda Imre főmérnök elmondták, a koronavírus miatt leállás volt, de azt az ígéretet kapták, hogy a lemaradást behozzák. Az első prototípus már Spanyolországban van. A tervek szerint októberben, novemberben meg is érkezik az első szerelvény Magyarországra.
Ami a járművezetők képzését illeti, a szakemberek a Rádió7 műsorában arról is tájékoztattak, 40 embert képeznek ki összesen, akik a vasúti és a villamosi vezetői jogosítvánnyal is rendelkeznek majd. Az első 10 embernek már megvan a képesítése az előbb említett két területre, a második turnus képzése a járvány miatt felfüggesztésre került, de mielőbb folytatni akarják majd az oktatást, amint elmúlt a veszélyhelyzet.
A próbaüzem ideje alatt szerzik meg Vásárhelyen a végső képesítést, ez idő alatt nemcsak a szerelvények műszaki állapotát vizsgálják és tesztelik, hanem a kiépített vonalat, vágányrendszert is.
A műsorban játszani is lehetett, a válaszadók között a következő adásban, egy hét múlva- május 4-én – értékes nyereményt sorsolnak ki. Tehát egy hét áll a vállalkozó kedvűek rendelkezésére, hogy megválaszolják a következő kérdést:
A Tram-train jármű a Bajcsy-Zsilinszky úton egyenesen, egyenletes 43,2 km/h sebességgel halad. Ekkor a járművezető észreveszi, hogy a sínek között egy kiskutya játszik. Úgy dönt, hogy intenzív fékezésbe kezd. Az észlelés és fékhatás megjelenése között 1 mp telik el. Majd ajármű 2 m/s2 lassulással folytatja a mozgását mindaddig, amíg meg nem áll.
1. Hány méter utat tesz meg a jármű a kiskutya észlelésétől a megállásig?
2. Elkerülte-e a járművezető az ütközést, ha a kiskutya az észlelés pillanatában 50m távolságra volt a járműtől.
3. A megoldandó feladat a kinematika vagy a kinetika tárgykörébe tartozik?
A válaszokat a [email protected] címre várják!