quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Nem befolyásolja a koronavírus a Tram-train kivitelezést, nyár végére befejeződhet minden munkálat!

2020. április 27.

A jó idő is kedvezett az építési munkálatoknak, a tervek szerint halad a kivitelezés – mondta Mucsi László, projekttanácsadó. Hozzátette, az elmúlt évhez képest jelenleg sokkal kisebb mértékű korlátozások vannak, és jelenleg főként burkolat-és vágányépítések zajlanak.

A Népkertnél az állomás előtti területen vágány, járda és peron építés zajlik, az Ady Endrén hamarosan a felsővezetékek kiépítése kezdődik. A Hősök terén és a Szőnyi utcán burkolatépítési és kerékpárútépítési munkálatok zajlanak, a Kossuth térnél vágányépítés, az Andrássyn szintén, a Szent Antal utcán pedig járdaépítés kezdődött mindkét oldalon. Nyár végére mindenhol be akarják fejezni a munkálatokat, és ha csak nem robban be a járvány, a határidő tartása bizonyos, nem lesz csúszás.

Jövő hét hétfőtől a Deák Ferenc utca egyirányúsítva lesz – tájékoztatott Mucsi László. Emellett a Batthyány utcától a Szent Antalig az Andrássy zsákutca lesz.

A műsorban szó esett a szerelvények megérkezéséről is. Ezzel kapcsolatban Mucsi László, és Kanda Imre főmérnök elmondták, a koronavírus miatt leállás volt, de azt az ígéretet kapták, hogy a lemaradást behozzák. Az első prototípus már Spanyolországban van. A tervek szerint októberben, novemberben meg is érkezik az első szerelvény Magyarországra.

Ami a járművezetők képzését illeti, a szakemberek a Rádió7 műsorában arról is tájékoztattak, 40 embert képeznek ki összesen, akik a vasúti és a villamosi vezetői jogosítvánnyal is rendelkeznek majd. Az első 10 embernek már megvan a képesítése az előbb említett két területre, a második turnus képzése a járvány miatt felfüggesztésre került, de mielőbb folytatni akarják majd az oktatást, amint elmúlt a veszélyhelyzet.

A próbaüzem ideje alatt szerzik meg Vásárhelyen a végső képesítést, ez idő alatt nemcsak a szerelvények műszaki állapotát vizsgálják és tesztelik, hanem a kiépített vonalat, vágányrendszert is.

A műsorban játszani is lehetett, a válaszadók között a következő adásban, egy hét múlva- május 4-én –  értékes nyereményt sorsolnak ki. Tehát egy hét áll a vállalkozó kedvűek rendelkezésére, hogy megválaszolják a következő kérdést:

A Tram-train jármű a Bajcsy-Zsilinszky úton egyenesen, egyenletes 43,2 km/h sebességgel halad. Ekkor a járművezető észreveszi, hogy a sínek között egy kiskutya játszik. Úgy dönt, hogy intenzív fékezésbe kezd. Az észlelés és fékhatás megjelenése között 1 mp telik el. Majd ajármű 2 m/s2 lassulással folytatja a mozgását mindaddig, amíg meg nem áll.

1. Hány méter utat tesz meg a jármű a kiskutya észlelésétől a megállásig?
2. Elkerülte-e a járművezető az ütközést, ha a kiskutya az észlelés pillanatában 50m távolságra volt a járműtől.
3. A megoldandó feladat a kinematika vagy a kinetika tárgykörébe tartozik?

A válaszokat a [email protected] címre várják!