Továbbra sem nagyon találkoznak utasokkal a Jovány-járatok Vásárhelyen

A város közel százmillió forintot fizet a szolgáltatásért. A vállalkozó közben Márki-Zay Péter vidéki MMM-es pártpolitikai kampányrendezvényére is buszoztatja a politikus híveit.
Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen, mióta június 5-én újraindult a vállalkozás szolgáltatása – számolt be róla egy hónappal ezelőtt a Promenad.hu. Kiderült, miközben Márki-Zay Péter és az adófizetők súlyos tízmillióiból fenntartott városházi propagandasajtó „elképesztő sikertörténetként” számol be az akcióról, a Jovány-járatokon szinte senki sem utazik, a reggeli csúcsidőszakban sem akadt várakozó a 41-es, 42-es és 43-as Hősök terén található „csomópontjában”.
Így könnyű lesz tartani a menetidőt!
Olvasóink napról napra jelzik, továbbra is ugyanezt tapasztalják a város különböző pontjain, vagyis a legritkább esetben látni utast a Jovány-buszokon. A múlt hét egyik hétköznapján mi is körülnéztünk, hogyan „pörög” így nyáron a helyi buszközlekedés, egy hónap alatt emelkedett-e a lakossági érdeklődés, és azt tapasztaltuk: Vásárhelyen a helyzet változatlan!
A 41-es, kishomoki járatot választottuk, s indulóhelyétől, a Kincses temetőtől elkísértük útvonalán (kórház – Hősök tere – Kishomok – Öreg-Kishomok, majd forduló) visszafelé a Hősök teréig. Ezen a menetrend szerint 43 perces távon 23 megállót tüntetnek fel. 41-esünknek azonban mindösszesen két helyen kellett megállnia, s összesen két ember fordult meg rajta, akik csupán egy-két megállót utaztak, majd le is szálltak. Ezt leszámítva megállás és utazó közönség nélkül, békésen és üresen körözgetett a városban a járat.
96 millió – na meg az időzített bomba
Többször megírtuk, sajtóinformációk szerint a Jovány-féle szolgáltatás évi 96 millió forintjába fáj a vásárhelyi adófizetői közösségnek. Mint ismeretes, Márki-Zay Péter polgármester a tavalyi év utolsó hónapjában hirdette ki veszélyhelyzeti döntését: ez alapján az önkormányzat nevében a Jovány Busz Kft.-vel, Jovány Gyula cégével kötött szerződést a vásárhelyi helyi tömegközlekedés üzemeltetésére, melyet az előző hónapokban éppen Jovány Gyula „gondolt újra”. Anno rámutattunk: „az a csoda történt meg”, hogy „az nyerte a vásárhelyi buszközlekedés üzemeltetését, aki elkészítette a koncepciót”. A Jovány-járatok márciusban indultak meg, majd három nap után a kormányhivatal három hónapra felfüggesztette a cég működését, mert megfelelő engedélyekkel nem rendelkező buszokkal végeztek személyszállítást. Június 5-éig állniuk kellett a cég járműveinek.
Beszámoltunk róla: a Volánbusz Zrt. is tovább szolgáltat a 45 ezres településen, mert álláspontja szerint a 2018-as korábbi tender alapján élő és hatályos kontraktussal bír. Miközben tulajdonképpen Vásárhelyen több a busz, mint az utas, a város időzített bombán ül. Márki-Zay ugyan többször kijelentette, az önkormányzat nem fizet a Volánbusznak, az állami társaság viszont bírósági úton kívánja érvényesíteni a várossal szembeni, 100-200 millió forintosra rúgó szembeni követelését.
Miközben helyben nem nagyon akad utas…
A vásárhelyi buszügynek külön pikantériát ad, hogy nemrégiben nyilvánosságra került a „különös egybeesés”: az önkormányzattal százmilliós nagyságrendű szerződésben álló Jovány Gyula buszoztatja a polgármester híveit, támogatóit a balliberális politikus vidéki MMM-es, pártpolitikai rendezvényeire is. Vagyis a jelek szerint Jovány-buszokon gördül Márki-Zay Péter miniszterelnökjelölt-jelölti kampánya szerte az országban…

Jovány-busz szállította az orosházi kampányfórumra Márki-Zay híveit
Vannak még véletlen egybeesések…

Panaszláda: „üresjáratban” a Jovány-buszok – klíma nincs, pókháló van
Szabó János olyan remekül elrendezte, hogy alpolgármesterséggel ajándékozzák meg.

Gyakorlatilag üresen köröznek a Jovány-buszok Vásárhelyen
Fene nagy az érdeklődés. Ha így folytatják, még a végén nagyobb buszokra lesz szükség. Ja, nem…