Nem befolyásolja a koronavírus a Tram-train kivitelezést, idén ősszel befejeződhet a munkálatok érdemi része

A jó idő is kedvezett az építési munkálatoknak, ütemezetten halad a kivitelezés – mondta Mucsi László, projekttanácsadó. Hozzátette, az elmúlt évhez képest jelenleg sokkal kisebb mértékű korlátozások vannak, és jelenleg főként burkolat-és vágányépítések zajlanak.
A Népkertnél az állomás előtti területen vágány, járda és peron építés zajlik, a Hősök terén és a Szőnyi utcán burkolatépítési és kerékpárútépítési munkálatok zajlanak, a Kossuth térnél vágányépítés, az Andrássyn szintén, a Szent Antal utcán pedig járdaépítés kezdődött mindkét oldalon. Őszre mindenhol be akarják fejezni a munkálatokat és a megfelelő óvintézkedések okán, remélhetőleg nem robban be a járvány. A lakosság mindennapjait érintő munkálatok 2020. őszére befejeződhetnek.
A teljesen új Tram-train szerelvények első prototípusa 2020. év végén érkezhet meg Magyarországra:
Mucsi László, és Kanda Imre főmérnök elmondták, a koronavírus miatt leállás volt a jármű gyártása kapcsán, de azt az ígéretet kapták, hogy a lemaradást behozzák. Az első prototípus már Spanyolországban van. A tervek szerint októberben, novemberben meg is érkezik az első szerelvény Magyarországra.
Ami a járművezetők képzését illeti, a szakemberek arról is tájékoztattak, hogy a MÁV Zrt. 40 embert képez ki összesen, akik a vasúti és a villamosi vezetői jogosítvánnyal is rendelkeznek majd. Az első 10 szakembernek már megvan a képesítése az előbb említett két területre, a második turnus képzése a járvány miatt felfüggesztésre került, de MÁV Zrt. mielőbb folytatni akarják majd az oktatást, amint elmúlt a veszélyhelyzet illetve amint a korlátozások feloldásra kerülnek.
A szakemberek a próbaüzem ideje alatt szerzik meg Hódmezővásárhelyen a végső képesítést, ez idő alatt nemcsak a szerelvények műszaki állapotát vizsgálják és tesztelik, hanem a kiépített vonalat, vágányrendszert is.
(X)
Címkék:
tram-train