quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Június 15-től lehet pályázni elektromos autók és robogók vásárlására

2020. június 16.

Az ötmilliárd forintos keretösszegű pályázat a magánszemélyek mellett a szolgáltatókra is gondol. A nagy ívű programot nemcsak a kiemelt összegű vásárlási támogatás segíti, hanem az elektromos járművek terjedéséhez nélkülözhetetlen infrastruktúra fejlődése is.

Két- vagy négykerekű, magán vagy céges, taxi vagy futárrobogó, bármelyikről is legyen szó, lehet környezetbarát. A fenntartható közlekedés jövője ma már minden kétséget kizáróan az elektromobilitásban rejlik.

Május 20-án jelentette be Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár azt a korábbihoz képest jóval kedvezőbb elektromosjármű-támogatási rendszert, amelynek köszönhetően a jövőben a szerényebb jövedelműek, a taxitársaságok és a futárszolgálatok is jelentős kedvezménnyel juthatnak villanyautókhoz vagy elektromos robogókhoz – hangzott el az M1 Kék bolygó című műsorában.

A tisztán elektromos gépjárművek esetében a támogatás értékhatára 1–15 millió forint közötti árazású gépjárművekre vonatkozik, és itt a rendelkezésre álló szabad keret erejéig a gépjárműbeszerzés költségének 55 százalékát érheti el a támogatás mértéke” – közölte Kaderják Péter.

Lecserélődhetnek a taxitársaságok autóflottái

Az egyik budapesti taxitársaságnak, ahová a Kék bolygó stábja ellátogatott, egyelőre három villanyautója van, pedig többre is lenne igény.  Flottájukban csaknem kilencszáz kocsi van, melyekkel évente mintegy ötvenmillió kilométert tesznek meg, így a károsanyag-kibocsátás mérséklése egyre fontosabb szempont számukra. Ez az új támogatás révén minden bizonnyal meg is valósulhat.

Sokan gondoltak már arra, hogy érdemes lenne váltani elektromos autóra, azonban a körülmények még nem voltak kedvezők a taxisofőrök részére, illetve a vállalkozások részére. Ez a pályázat rendkívül jó lehetőség arra, hogy megtegyék az emberek azokat a lépéseket, amelyeket már régóta terveztek

– mondta Kocsis Péter értékesítési vezető.

Hozzátette: fontos és jelentős résztvevői a taxik a budapesti közlekedésnek, ebből kifolyólag kiemelt fontosságú feladatként kell kezelniük, hogy a környezeti terhelést csökkentsék. Hogy megkönnyítse az e-taxit vezető sofőrök munkáját, a társaság saját elektromos villámtöltőket telepített. Ennek köszönhetően nemcsak gyorsan, hanem még rendkívül olcsón is tölthetők a flotta villanyautói. Egy elektromos autó azonban nem csak ezért kiváló taxinak.

Az üzemeltetési költség, az üzemanyagköltség, illetőleg a hosszú távú szervizköltségek is jelentősen alacsonyabbak egy átlagos tüzelőanyaggal működő személyautóhoz képest” – emelte ki Kocsis Péter.

Jelentősen csökkenhet a károsanyag-kibocsátás

Van egy pizzafutárprogramunk is; a kis teljesítményű robogókat amennyiben futárszolgálatot végző vállalkozások kívánják igénybe venni, ugyancsak egymillió forintos értékesítési árig, 55 százalékig támogatja a program – közölte az energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár.

Motorral, benzines, illetve dízelkocsikkal és egy ideje már elektromos autóval, valamint villanyrollerrel is szállít ki csomagokat az egyik budapesti futárszolgálat. A cégünk is szeretne nagyobb figyelmet fordítani a jövőben a károsanyag-kibocsátás csökkentésére – mondta Réti György cégvezető.

Egy futár gyakran 200 kilométert is megtesz a nyolcórás műszak alatt,

és sok esetben nemcsak a fővárosba, hanem vidékre is szállít a cég. Éppen ezért számukra hosszú távon az elektromos autó lehet a praktikus választás, ugyanis a tapasztalatok szerint annak már jóval nagyobb a hatótávolsága, mint a robogóknak.

Régebben kétütemű motorok közlekedtek, amelyek elég sok károsanyagot bocsátottak ki, most már szerencsére a nagy részük, illetve a mi motorparkunk nagy része már  négyütemű, tehát ebből a szempontból már egy fokkal jobb. Ezért arra törekszünk, hogy a járműparkunk elektromos legyen – fejtette ki Réti György.

Az új elektromosjármű-támogatási rendszer keretösszege ötmilliárd forint. Ebből kétmilliárd forintot szánnak taxitámogatásokra. Egy elektromos taxi így lényegében fél áron vásárolható meg.

Állami segítség a szerényebb jövedelműek autóvásárlásához

A kormány Klíma- és természetvédelmi akciótervének kiemelt pontja, hogy szélesebb körben elérhetővé tegye az elektromos autózást. Ezzel összhangban újult meg a támogatási rendszer, amely a taxitársaságok, futárszolgálatok mellett a szerényebb jövedelmű magánszemélyeknek is kedvez.

A korábbi gyakorlattal szemben ugyanis most már

akár 2,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás is igényelhető a 11 millió forintnál olcsóbb elektromos autókra, az ennél drágábbakra pedig 15 millió forintig félmillió forint.

Az elektromos autók, illetve általában a tiszta meghajtású gépjárművek vásárlása területén, amibe beleértjük a hibrid meghajtású gépjárműveket is, az utóbbi két-három évben dinamikus növekedést látunk Magyarországon. Nagyon jó a megítélésünk, nagyon jó ez a tendencia, hiszen elősegíti a környezetkímélő városi közlekedés megvalósítását. Az európai uniós összehasonlító adatok is azt mutatják, hogy a hagyományos benzines és dízeles meghajtású gépjárművek értékesítése egész Európában és ezen belül Magyarországon is, noha kisebb mértékben, de jelentős csökkenést mutat – ismertette Kaderják Péter.

Hozzátette: a mostani pályázati támogatás koncepciója az volt, hogy az alacsonyabb árazású kategóriára nagyobb támogatást helyez.

A május végen bejelentett új, átfogó támogatási rendszer hatása szinte azonnal érzéklehető volt a hazai autóiparban.

Mindenképpen vártuk ezt az új támogatási rendszert. A bejelentése után két órán belül érezhető volt az ügyfelek érdeklődése, és mindazok, akik várták az új támogatási rendszert, jelentkeztek is a kereskedésekben” – mondta Kelemen-Tűz Gabriella, a Renault Hungária Kft. marketingmenedzsere.

forrás hirado.hu