Közel 1000 kerékpártároló hely – és támasz épül a Tram-train beruházáshoz kapcsolódóan

Kiemelte, a Népkert – Bartók kereszteződésénél, a Hősök terénél, a Kálvin téren, és a nagyállomásnál plusz fedett tárolók is lesznek. A szakember ismertette, a Népkertnél és az Ady Endrén már meg is kezdték ezek telepítését.
Az Oldalkosár-Szőnyi és Hősök tere szakaszon aszfaltozási munkálatok zajlanak, a Népkert vasútállomásnál járdaépítés és kerékpártárolók létrehozása van folyamatban, a Szőnyi-Kossuth tér szakaszon térkövezési munkálatok, az Andrássyn pedig járda-és térkőépítés zajlik.
Az első Tram-train prototípus jármű 2020. év végére megérkezhet
A járműgyártás – amely a koronavírus miatt leállt – újraindult, és teljes gőzerővel folyik – mondta Kanda Imre főmérnök.
Az első prototípus így várhatóan 2020. év végére megérkezik, és a tervek szerint a lakosok még ebben az évben láthatják is az első prototípust, amely próbaüzemmódba áll majd. A felsővezetékeket és jelzőberendezéseket gyártó cseh cég is újrakezdte a munkát, így pár héten belül a felsővezetékek felszerelése is megindul a villamosvasút vásárhelyi nyomvonalán.
A strandnál pedig áramátalakító helyiséget hoztak létre, amely a villamosfeszültséget biztosítja majd a vásárhelyi szakaszon a Tram-train-nek. Ez egy automata rendszer, amely személy nélkül működik majd.
Hétvégente éjszakai járatokkal is közlekedik majd a Tram-train a tervek szerint
Munkacsoport dolgozik a Tram-train tarifarendszerének és bérlettípusainak kialakításán. Mucsi László a Tram-train beruházás projekttanácsadója elmondta, hogy az útvonallal érintett települések szerint közlekedési zónákat alakítanának ki, a bérleteket pedig a tervek szerint egységes tarifarendszerbe kapcsolnák.
Hozzátette, amikor a Tram-train megépül, 15 ezer ingázó utazását teszi majd jóval kényelmesebbé, hiszen a vásárhelyi belvárosból Szeged szívébe is eljuthatnak ugyanazzal a tömegközlekedési eszközzel. Közlése szerint a kétszáz személyes szerelvények napközben 20 percenként, a reggeli csúcsidőben pedig sűrűbben járnak majd, hétvégén óránkénti, éjszakai járatokkal tennék lehetővé, hogy szórakozni is Tram-trainnel mehessenek az emberek Szegedre.
Mucsi László erről részletesen így nyilatkozott: „Ezzel könnyen elérhetők, közvetlenül, átszállás nélkül Szegeden az egyetemek, a klinikák, az ott működő középiskolák nagy része, szezonjában a Szabadtéri játékok, illetve a Széchenyi térhez közel van a Színház. Mind kulturális, mind egészségügyi, mind oktatási szolgáltatásokat így a hódmezővásárhelyiek Szegeden könnyen elérik.”
(X)
Címkék:
tram-train