quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 28. péntek
  -  Elemér
Vásárhely24.com archívum

Lázár János: a Tram-train egy biztonságos, hatékony és gyors közlekedési eszköz lesz

2020. július 02.

Ahogyan mi is beszámoltunk róla, újabb 8,5 milliárd forint érkezik a vásárhelyi villamosvasút fejlesztésére. Ebből a forrásból még biztonságosabbá tudják tenni a közlekedést és további négy Tram-train vonatot is be tudnak szerezni.

Lázár János, a beruházásért felelős kormánybiztos csütörtök délelőtt a Rádió7 műsorában elmondta, a Tram-train egy nagyon biztonságos, hatékony és gyors közlekedési eszköz lesz, hiszen például a János vagy Kossuth tértől a szegedi Széchenyi tér harminc percre lesz.

A Tram-train a többi járműhöz képest is egy versenyképes megoldás: nem kell parkolót keresni, illetve nem kell a Mars tér felé menni. „A miniszterelnöknél többször jártam az elmúlt időszakban és elfogadta a javaslatomat, ezért a Kormány jóváhagyta, hogy a jelenleg gyártásban lévő 8 darab Stadler jármű mellé még 4-et rendeljenek” – hangsúlyozta Lázár János.

Az építkezés már lényegébe véve készen van, a koronavírus miatt a valenciai üzem – ahol a nyolc és további négy járművet összeszerelik – egy hónapot állt. Valószínűleg két jármű készül el először, ezek 2021 őszén érkezhetnek meg. Lázár János kifejtette, a műszaki engedélyeztetés nagyon bonyolult, a járműveknek több kilométert üresen kell megtenniük annak érdekében, hogy a biztonsági hatóság jóváhagyja. Előreláthatóan 2022 végéig az újabb négy jármű is elkészülhet majd.

Lázár János kiemelte, ez hazánk egyik „legizgalmasabb és legnagyobb közlekedési projektje”, hiszen, mint fogalmazott, „arra még nem volt példa, hogy Magyarországon két várost villamossal kössenek össze”. Mivel Szabadka felé vasút és villamospálya építését rendelte el a Kormány, így Vásárhelyről 2023-2024-ben Szabadkára egy óra alatt el lehet majd jutni a villamossal.

Ennek az építkezésnek több szakasza van: az első a beruházás műszaki megvalósítása, a második a járművek megépítése és beszerzése, a harmadik – amelyen Lázár János jelenleg dolgozik a kollégáival – a menetrend és a tarifa kidolgozása. A Tram-trainen is élni fog minden kedvezmény (nyugdíjas és diákjegy), illetve egy kombinált bérlet létrehozásában is gondolkodnak.

Lázár János reményét fejezte ki, hogy sok más mellett végre olyan tényező miatt is felfigyelnek Hódmezővásárhelyre, amely az ország egyik legkiválóbb dolga lesz.

A beruházásért felelős kormánybiztos szerint történelmi jelentőségű, hogy Szeged és Hódmezővásárhely villamossal is összeköttetésbe kerül. Hozzátette, 15-20 év távlatában akár ikerváros is lehet belőlük, ami óriási gazdasági és társadalmi lehetőség és „az, hogy Szabadkát is be tudjuk ebbe kapcsolni, nemzetstratégiai szempontból nagyon fontos” – zárta gondolatait.

(Borítókép: illusztráció, fotó: MTI/Máthé Zoltán)