quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Nemcsak kényelmes, gyors, de nagyon biztonságos is lesz a Tram-train

2020. július 20.

Rögzített szempontok alapján, csakis hibátlan működés esetén kerülhetnek forgalomba a szerelvények. A 3 prototípusnak 50 ezer próbakilométert kell hibátlanul teljesítenie, az utána érkező szériatípusoknak pedig 1-2 ezer km-t. A vasúthatóság forgalomba állítás előtt ugyanúgy vizsgáztatja – nagyon komoly paraméterek alapján – a járműveket, mint egy személygépkocsi esetében – hangzott el a Közös nevezőben. Ebbe beletartozik a vezérlés, a fékek működőse, az ajtók megfelelő záródása, de még sok egyéb más is.

Napi, heti, havi karbantartás

A járműveknek előre meghatározott vizsgálaton kell részt venni, miután forgalomba helyezték őket, van, amit napi, van amit heti vagy havi rendszerességgel mérnek néznek, hogy a lehető legbiztonságosabb legyen. Egy kötelező nagyszervíz pedig 60 ezer kilométerenként vár majd a szerelvényekre – ismertette Kanda Imre főmérnök.

Biztonság mellett kényelem!

Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, 8,5 milliárd forintból másik 4 darab jármű és a hozzá tartozó alkatrészek beszerzését biztosítja a kormány.

A kocsik 216 férőhelyesek, és a mozgáskorlátozottaknak is külön lesznek kialakítva helyek, valamint kerékpárral is utazhatunk. Kényelmes, gyors, biztonságos.

A műsorban elhangzott, az első prototípus december közepén érkezik, majd további két jármű jön február közepén, jövő májusban és a maradék pedig jövő júliusban.

Aktuális forgalomkorlátozások és munkálatok:

Folyamatosan csökkennek a korlátozások Vásárhelyen, mondta Mucsi László projekttanácsadó. Az Ady Endre utcán a kopóréteg is elkészült, a Szőnyi nagyobb részén az aszfaltozás szinte teljesen elkészült.

Az aszfaltozások folyamatosan zajlanak, július végén, augusztus elején az Andrássy külső része, – az Emlékpont és a Kálvin tér szakasza – készül, itt kisebb forgalomkorlátozások lesznek, de csak rövid időre, mindig az adott forgalmi sávon történő munkálatok területén lesz lezárás. A Szent Antal utca-Kossuth tér szakaszon térburkolatot helyeznek épp le.

Korlátozás van még jelenleg a Szent Antal- Andrássy kereszteződésnél, a Szent Antal utca mint zsákutca funkcionál jelenleg.

A Nagyállomásnál pedig hamarosan megkezdik a parkolók kiépítését.

Mucsi László hangsúlyozta, a nagyobb volumenű munkálatok szeptember közepére elkészülnek.

És ha már parkoló: a vásárhelyi könyvtárral egy 300 férőhelyes parkoló – mélygarázs – is járt volna, ami nemcsak a belváros gondjait oldotta volna meg, de segítette volna a Tram-trainnel utazni kívánók parkolását is. Mivel ez a projekt sajnos kútba esett, így nagyon hosszú időbe fog telni, míg ezt a parkolót létrehozhatja a város. Erről részletesebben később írunk.

Árak:

Még folyamatban van a díjszabás kialakítása, de arra törekednek, hogy jóval olcsóbbak legyenek a jegyárak, mintha megvenné valaki most Szegedre a buszjegyet és még Szegeden belül tömegközlekedne. Egy versenyképes tarifarendszer kialakítás a cél, ismertették a szakemberek a műsorban.

Több fa lesz, mint amennyit kivágtak!

A projekthez kapcsolódó zöldesítés már megkezdődött, a kivágott fák mennyiségét egyébként az önkormányzat határozta meg, ezek jó része amúgy is vágásra érett volt. Ugyanakkor több fa lesz ültetve, mint amennyit kivágtak – ismertette Kanda Imre és Mucsi László. Megközelítőleg 200 helyett 300-at ültetnek el a Tram-train beruházáshoz kapcsolódóan!