quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

3 fontos dolog a home office kialakításához

2020. szeptember 16.

A járványhelyzet sok irodai dolgozót kényszerített arra, hogy otthonról végezze a munkáját. Sajnos ez nem annyira egyszerű és örömteli, mint sem gondolná az ember. Az a része kecsegtető, hogy nem kell tömegközlekedni, nem kell időre beérni, azonban számtalan buktató van, ha nem okosan alakítja ki az ember az otthoni munkavégzés szabályait.

1, helyesen kialakított irodai zug

Először is kell egy állandó irodai rész, ahova vissza tudunk vonulni a munkánk idejére. Optimális esetben ez egy olyan csendes zug, ahova elhelyezhetünk egy kényelmes magasságú és nagyságú asztalt, egy méretben illeszkedő székkel. Az asztal legyen kellően széles, hogy rá tudjuk pakolni a laptopot, az asztali lámpát, és legyen hely az iratoknak, jegyzeteknek is.

A lábtartó is hasznos lehet, hiszen a helyes testtartás rendkívül fontos az egész napos ülőmunka esetében. Amit érdemes kerülni, az a szőnyegen ülve, ölbevett laptopon történő írás, vagy a kanapén görnyedt testtartásban laptopozás.

2, helyes időgazdálkodás

Többen is elcsúsznak azon, hogy teljesen összefolyik a munkahelyi és a magánéleti tevékenység a home office tevékenység során. Akkor lesz optimális az egyensúly, ha megállapítunk egy munkakezdő időpontot, beiktatunk tervezett szüneteket, és egy záró időpontot, amikor is azon túl már nem olvasunk hivatali e-maileket, nem foglalkozunk a folyamatban lévő ügyekkel, csak úgy, mintha még bejárnánk dolgozni. Noha könnyebbségnek tűnik, ha egy-egy feladat elvégzése közben mosást indítunk, de az időgazdálkodás menedzserek ezt egyáltalán nem javasolják. A házimunkának is legyen meg a maga ideje – a munkaidőn túl.

3, helyes öltözék

Az otthoni munkavégzés során talán kedvezőnek tűnik, hogy lehet kényelmes, otthoni, elnyűtt szerkóban dolgozni, azonban mégsem ajánlatos ezt tenni. A ruházat legyen kényelmes, azzal nincs probléma, de adja meg a hivatali életérzést. Nem csak a váratlan videós megbeszélések miatt, hanem azért is, hogy legyen kerete a napunkat átszövő feladatköreinknek, és vegyük mi is komolyan magunkat. A megfelelő öltözködés segít a munkavégzésben, a telefonos tárgyalások során is komoly kisugárzást biztosít. Ha vége a munkaidőnek, fel lehet venni a lazább szerelést is.

 

képek: unsplash.com