Péntekig marad és teszteli a Tram-Train pályát Vásárhelyen a kis villamos

Hatalmas sajtóérdeklődés mellett tartottak beszámolót és tájékoztatót a Hódmezővásárhely-Szeged között épülő Tram-Train vonal legújabb fejleményeiről a projekt szakértői, Kanda Imre, a Tram-Train beruházás főmérnöke, projektvezető-helyettes és Mucsi László, projekttanácsadó. Az apropót most többek között az a várostörténelmi esemény adta, hogy még a “valódi nagy” szerelvények előtt villamos érkezett Vásárhelyre, hogy tesztelje az eddig kiépített rendszert. A szakértők a próbafutásokról és a beruházás jelenlegi helyzetéről beszéltek az egyik állomáson, a Kálvin téren szerdán délelőtt.
Több mint egy évszázada nem épült villamosvonal olyan magyar városban, ahol korábban nem járt a kötöttpályás tömegközlekedési eszköz. A legutoljára így létesülő vonalon, Pécsett, 1913.október végén indult el a villamosközlekedés. Néhány nappal és 107 évvel később, az országban egyedülálló tram-train rendszer kiépítése során a végéhez közeledik Hódmezővásárhelyen a villamos vonal építése. Az elkészült infrastruktúrát a Szegedi Közlekedési Társaság M03-as mozdonyával a kivitelezést végző vállalkozó, STRam-TRain 2017 Konzorcium 2020. december elején teszteli.
Az 1953-ban gyártott, de 10 éve felújított, 17 tonnás, az SZKT flottájában szolgáló kis villamos trélerrel érkezett kedden a vásárhelyi Nagyállomáshoz, ahol közel kétórás művelet során került a vásárhelyi sínekre. Ennek segítségével ellenőrzik a síneket, a felsővezetékeket, az áramellátást, a pályagörbületet és egyebeket. Elsőként dízelüzemben teszteli a vásárhelyi pályát, majd csütörtöktől 600 voltos egyenárammal működik és péntek délig fog közlekedni a városban.
A remények szerint január végén, február elején érkezik a szentesi összeszerelő műhelyből, ahová előzőleg a valenciai Stadler gyárból hozzák a szerelvényeket, az első Tram-Train szerelvény. A folyamatosan érkező flotta összes járművének 15 ezer kilométer tesztüzemet kell teljesítenie hibamentesen.
Lázár János: történelmi vállalkozásra szánjuk magunkat ma este (videók az első útról)