quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Megtaláltak a lezuhant Boeing repülőgép feketedobozait

2021. január 12.

A búvárok 23 méteres mélységben leltek rá a gép roncsaira a tengerfenéken. A haditengerészet egy hajója észlelte a Boeing 737-500 típusú gép feketedobozai által sugárzott erős jeleket.

A búvárok jelkereső berendezéssel felszerelkezve keresik a készülékeket, amelyeket a szerencsétlenül járt repülő több tonnányi törmeléke borít az iszapban – mondta Yudo Margono admirális, a haditengerészet parancsnoka.

Hozzátette, hogy a tárgyak elmozdítása lassítja a berendezések kiemelését. A munkálatokhoz távirányítású robotot is bevetnek. Kijelentette, hogy

kedden százhatvan búvár fogja átfésülni a területet a műveletek felgyorsítása érdekében.

A helyszínen 3600 ember, 13 helikopter, 54 hajó és 20 kisebb csónak folytatja a kutatást a hajó roncsai és holttestek után. A feketedobozokban rejlő információ kulcsfontosságú ahhoz, hogy kiderüljön mi okozta a szerencsétlenséget. A berendezések a becsapódáskor leszakadtak a gép függőleges vezérsíkjáról.

Amint megtalálják ezeket a műszereket átadják az indonéz közlekedésbiztonsági bizottságának, amelyik felügyeli a baleset vizsgálatát. A feltárást a szingapúri és az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal is segíti.

Az indonéz repülésbiztonsági bizottság elnöke, Soerjanto Tjahjono, a gép roncsainak állapotát látva, kizárta azt a lehetőséget, hogy az utasszállító még a levegőben szakadt volna szét. Hangoztatta, hogy a gép a becsapódás pillanatáig épségben volt, a törmelék egy területen összpontosult, és nem nagyobb körben.

Az első vizsgálatok, a tengerből kiemelt gépalkatrészeken tapasztalt sérülésekből

azt állapították meg, hogy a vízbe csapódáskor a hajtómű működött.

Műszerei ezen a magasságon is rögzítették az adatokat. Az indonéz közlekedési minisztérium kedden arról tájékoztatott, hogy az utasszállító a baleset előtt három nappal kapott légialkalmassági engedélyt. A gép tavaly márciusa és decembere között, a járvány idején nem közlekedett.

A Sriwijaya légitársaság gépe szombaton csapódott a Jáva-tengerbe, fedélzetén 62 emberrel, a járat rossz időjárási körülmények között Jakartából a borneói Pontianakba indult. A felszállást követően négy perccel tűnt el az irányítók radarjáról.

 

forrás hirado.hu, borítókép origo.hu