quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 19. szombat
  -  Emma
Vásárhely24.com archívum

Csalók próbálhatnak hozzáférni bankszámlánkhoz – a következőkre mindig nagyon figyeljünk!

2021. február 15.

„A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük” stb.) rögtön a lényegre tért:

Azért hívom asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22.000 Ft-os utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett Ön a mai napon a kártyájával?

Ezt követően azt kérte, egyeztessük az adataimat. Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni.

Ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetésünket. Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.”

Hogyan előzheti meg a csalást?

– Legyen mindig körültekintő a hasonló kapcsolatfelvételekkor! Ne vegyen komolyan semmilyen hívást, SMS-t, vagy közösségi oldalon keresztül érkezett üzenetet, illetve e-mailt, amelyben az internetbankos bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát és/vagy PIN-kódját kérik Öntől!

– Szintén gyanús, ha magyartalan szövegezésű, nehezen értelmezhető e-mailben kérik Öntől ezeket, mivel az üzeneteket a külföldi elkövetők gyakran fordítóprogrammal szerkesztik.

– Ha bankjára hivatkozva hívják fel Önt, és adatokat kérnek, inkább hívja Ön vissza a bank ismert ügyfélszolgálati telefonszámát!

– Amennyiben a bank észlel bankkártyát érintő csalást, akkor az ügyféltől nem kell bekérnie részletes kártyaadatokat, hiszen a banki rendszerben azok rögzítve vannak. Soha ne adja ki adatait az ilyen típusú hívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre válaszolva, vagy linkekről elérhető internetes felületeken mert egy bank SOHA NEM kér Öntől ilyen módon bizalmas adatokat. Az Ön azonosító adatai hiányában a csalók tehetetlenek, nem férnek hozzá a számlájához.

– Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja azt Önnek!

– Mielőtt bejelentkezne az internetbankjába, mindig ellenőrizze a böngésző címsávban a honlap pontos címét, majd kattintson a böngésző címsorban megjelenő lakat ikonra, így láthatja, hogy valóban az Ön bankja adta-e ki a honlapot. Amennyiben más jelenne meg, azonnal zárja be az oldalt!

Mit tegyen, ha már megadta az adatait a csalóknak?

Ha az Ön adatai adathalász elkövetők birtokába kerültek, haladéktalanul jelezze az esetet a bankja felé annak központi telefonszámán, e-mail címén, vagy személyesen bármelyik bankfiókban, illetve tegyen rendőrségi feljelentést!

 

 

forrás police.hu, borítókép illusztráció, pestisracok.hu