Véget ért a nemzetek és egyetemek workshopja

A programban öt európai ország vett képzőként, míg nyolc kaukázusi és belső-ázsiai ország egyetemének képviselői ismerkedtek meg a bolognai rendszerrel, hogy saját országukban a gyakorlatba is át tudják ültetni a megszerzett tudást. A projektben, három helyen folyt a képzők oktatása, ami Londod és Wroclaw után Hódmezővásárhelyen zárult pénteken.
A workshopok fő célja mellett, a képzéseket szervező egyetemek küldöttei is rengetegek tanultak a konferenciákon. A sokszor késő délutánig tartó intenzív eszmecserék során, ugyanis rengeteg tapasztalatot osztottak meg egymással a nemzetek képviselői. Dr. Georgios Dafoulas a program igazgatója elmondta, hogy összességében 111 fő képzése zajlott az elmúlt három évben. Kiemelte annak a fontosságát, hogy a jelenlévő 8 partnerország és képző országoknak lehetősége volt arra, hogy az oktatási rendszerrel kapcsolatban olyan eszmecserét folytassanak, amitől mindenki fejlődhetett.
Hozzátette, hogy tervei közt van, hogy visszatér még Hódmezővásárhelyre, ugyanis szeretne a jövőben is együtt dolgozni a a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karával. Véleménye szerint fontos minél jobban megismerni más-más nemzetek szokásait és hagyományait, hiszen a mai világban a technológiának hála kialakult egy úgynevezett globális falu. Azzal, hogy közelebb kerülünk más nemzetekhez és sikerül jó kapcsolatokat kialakítani egymással csökkenhet a konfliktusok száma is.
Dr. habil Horváth József, a Mezőgazdasági Kar dékánja elmondta szerkesztőségünknek, hogy rengeteget tanultak a workshopok alatt és valószínű, hogy hamarosan találkozhatnak majd a diákok azoknak a tapasztalatoknak a gyakorlati alkalmazásával, amit a konferencián szereztek.
“Látható volt, hogy nagyon sokat tudunk tanulni egymástól arról is, hogyan lehet a kompetencia alapú képzést minél inkább továbbfejleszteni a felsőoktatásban, illetve hogyan tudjuk adott esetben a frontális oktatást helyettesíteni a csoportmunkára alapuló oktatással. 30 külföldi hallgató tanul jelenleg a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karán és a nemzetközi mobilitás segítségével beépülő új módszerekből a hazai diákok is profitálni fognak a jövőben.” – mondta a dékán, majd hozzátette, hogy az előadásokon mindenki bemutathatta a saját gyakorlatát és így lehetőség nyílt a különböző oktatási rendszerek összehasonlításra, hogy kiderüljön: melyek azok a részei a bolognai rendszernek amik további fejlesztésre szorulnak.
##audio:5155##
A záróünnepségen mindenki átvehette a részvételért járó elismerést is.
n.j.
Címkék:
Mezőgazdasági Kar