A Hagymatikum, mint turistacsalogató

Négy alkalommal szervezik meg az úgynevezett Hagymatikumi Esték programsorozatot, melynek a lényege, hogy szakemberek beszélgetnek a makói fürdő tervezett bővítéséről. Az első összejövetelt október 27-én tartották, s hétfőn került sor a következőre. Mivel ezen a turizmus került előtérbe, így Fleisz Tündét, a ProkoTravel makói irodájának vezetőjét, Mihály Zoltánt, a Szent Gellért Borház vezetőjét és Barna Gábort, a Városmarketing Iroda vezetőjét hívták meg, hogy ezzel kapcsolatos gondolataikat ismertessék a Hagymatikum Nyugi bárjában.
– Már a Hagymatikum 2012-es megnyitása után 10 ezer főre emelkedett a városban töltött vendégéjszakák száma, s ez a szám az idei esztendőre megnégyszereződött – kezdte Barna Gábor. A Városmarketing Iroda vezetője szerint a 8,8 milliárd forintos fejlesztés után még nagyobb emelkedésre lehet számítani, hiszen a Hagymatikum a város egyik legnagyobb turistacsalogatója.
Fleisz Tünde többek között arról is beszélt, hogy jelenleg nem mindig sikerül Makón megoldani azt, hogy elszállásoljanak nagyobb csoportokat. Az utazási iroda vezetője úgy véli: szükség van a városban 3-4 csillagos szállodákra. – A tervezett bővítés talán az ilyen jellegű vállalkozókedvet is meghozza, s megfelelő nagyságú és minőségű szálláslehetőségekkel bővülhet a kínálat – tette hozzá Fleisz Tünde.
– Makón a turizmusból élőknek az a legfontosabb célja, hogy a vendégek minél több éjszakát eltöltsenek a városban, s ehhez az is elengedhetetlen, hogy megfelelő programokat találjanak helyben – vélekedett a vendégház vezetője. Mihály Zoltán szerint a fürdő bővítése ehhez nagyban hozzájárul. A hétfői beszélgetőtársak abban is egyet értettek, hogy szükség van egy egységes koncpecióra, még akár kiadvány formájában is, mely tartalmazza a város valamennyi eseményét, jelentős helyszínét és természetesen a szálláshelyeket is.
Munkatársunktól. K.