quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

1956-os történelemverseny az Emlékpontban

2017. október 17.


Miklós Péter intézményvezető a csapatokat köszöntve emlékeztetett, hogy 1956-ban Hódmezővásárhelyen, a Bethlen Gábor Gimnázium diákparlamentjén és a Szegedi Tudományegyetem auditórium maximumában a hallgatók már a forradalom kitörése előtt megfogalmazták azokat a követeléseket, amelyeket képviselve később az utcára vonultak a fővárosi tüntetők, s rámutatott, hogy a dél-alföldi fiatalok szellemi öröksége és felelőssége továbbadni ezt a hagyományt.

Minden csapat kidolgozta a forradalomhoz vezető út bemutatását előíró feladatot, amelyben szóltak a kollektivizálás erőszakos folyamatáról, a kulák- és egyházüldözésről és arról is, hogy a keleti blokk több országában vezettek megmozdulásokhoz a hatalom által a kommunista rendszer megvalósítása érdekében végrehajtott diktatórikus lépések.

A választható témák között volt a Rákosi körül kialakult-kialakított személyi kultusz formáinak és annak leképeződésének bemutatása a korabeli sajtóban, de választhatták a diákok az 1956-os forradalom és szabadságharc világ közvéleménye előtt való megjelenésének elemzését és lehetőség volt rövid portréfilm készítésére a forradalom témájában.

A megmérettetésre a Bethlen Gábor Református Gimnázium két csapattal jelentkezett, míg az Eötvös József Szakközépiskola és a Németh László Gimnázium, Általános iskola egy-egy csapatot indított.

A diákok teljesítményét értékelő zsűriben feladatot vállalt Rapcsák Katalin, a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. hódmezővásárhelyi alkotóház vezetője, Miklós Péter, az Emlékpont intézményvezetője és Zeman Ferenc, az Emlékpont történésze. Döntésük szerint a verseny során a Németh László Gimnázium, Általános Iskola csapata nyújtotta a legjobb teljesítményt, Füzesi Anikót, Kotormán Annát, Bíró Ivettet és Véró Evelint Huzián Péter tanár úr készítette fel a vetélkedőre.

A diákok és a felkészítő tanárok a versenyt támogató Nemzeti Kulturális Alap jóvoltából történelmi tárgyú szakkönyveket kaptak jutalomként.

forrás:Emlékpont