40 éve nem volt ennyi fejlesztés Vásárhelyen

Két folyamatban lévő beruházás bemutatásával indult Lázár János országgyűlési képviselő, Miniszterelnökséget vezető miniszter, Almási István polgármester, valamint Grezsa István és Fekete Ferenc települési képviselők tegnap esti lakossági fóruma. A Csúcsi Olvasókörben összegyűlt, mintegy kilencven érdeklődőt Mucsi László a Polgármesteri Hivatal városfejlesztési irodájának vezetője tájékoztatta a 47-es főút északi elkerülő szakaszának építéséről, valamint a Szeged és Hódmezővásárhely között kiépülő villamosvasúti rendszer előkészítéséről.
A tram-trainnel és a Hódmezővásárhely körül épülő körgyűrűvel kapcsolatos beszámoló után, Fekete Ferenc, Grezsa István, és Almási István a városrészt érintő aktualitásokról, a városban zajló beruházásokról és fejlesztésekről adtak tájékoztatást. Szó esett a megújuló orvosi rendelőkről, a kerékpárutak és a Rárósi út javításáról, valamint a piac helyzetéről is.
Fekete Ferenc kiemelte, hogy a közeljövőben felújítják a vízelvezető árkokat a városrészben és a jövő héten átadják a korszerűsített Magvető utcai óvodát. Almási István polgármester a jövőben megvalósuló beruházások közül a Kovács Küry Időskorúak Otthonának mintegy 600 millió forintból megvalósuló felújítására hívta fel a figyelmet.
Felmerült a helyi buszjáratok sűrítésének lehetősége is, amely kapcsán Lázár János rámutatott, a jövőre kiépülő villamosvasúti rendszer nemcsak a megyeszékhely és Hódmezővásárhely közötti, de a város belső tömegközlekedésére is kedvező hatást gyakorol.
A városon belül kialakított villamosvonal segíti Susán, Újváros, Belváros és a Kertváros közlekedését, így az autóbuszjáratokat sűríteni lehet a tabáni, tarjáni, béketelepi városrészekben. A villamos lefedi a fél várost, a másik felén pedig az autóbuszos közlekedést lehet majd úgy megszervezni, hogy az hatékonyabban segítse az itt élőket – emelte ki Hódmezővásárhely és Makó térségének országgyűlési képviselője.
Ezek után, a kórház belgyógyászati osztályának helyzete felől, a gyógyszer támogatás növelésével kapcsolatban, valamint a tömegközlekedés fellendítésének témájáról kérdezték a képviselőket. Szóba került az is, hogy van-e tartozása a városnak még, valamint, hogy miért Felgyőre szállítják el a szemetet. Az illetékesek, minden kérdésre válaszoltak a fórumon, valamint tájékoztatták a résztvevőket: aki nem kap számára megfelelő választ a kérdésére, vagy bővebb információra van szüksége, annak írásban is elküldik a tudnivalókat. A tartozásokkal kapcsolatban tájékoztatták a résztvevőket: mióta az állam átvállalta a város tartozásait, azóta nincs kintlévősége Hódmezővásárhely önkormányzatának.
Az egészségügyi fejlesztések kapcsán a miniszter megköszönte a vásárhelyiek kiállását, ami évekkel ezelőtt megmentette a kórházat a bezárástól. Felhívta a figyelmet arra is, hogy míg a szocialista kormányzat a vásárhelyi kórház leépítésén és bezárásán dolgozott, az elmúlt években komoly fejlesztések valósultak meg az intézménynél.
A fórumon szóba került az ukrán nyelvtörvény által sújtott kárpátaljai magyarok helyzete is, amellyel kapcsolatban Lázár János kiemelte, a kormány minden magyar emberért felelősséget vállal.
Mindig a megegyezésre törekszünk, de arról szó sem lehet, hogy a magyar emberek jogát lábbal tiporják, vagy már megszerzett jogokat elvegyenek tőlünk. Kárpátalján a magyarul tanulás jogát vennék el az ottani fiataloktól, érthetetlen számunkra, hogy az európai törekvéseknek megfelelő, nemzetiségi, kisebbségi alapjogból miért akar Ukrajna visszalépni. Nagyon határozottan lépünk fel az ügyben, ahogyan Marosvásárhelyen a katolikus iskola ügyében is. A magyaroknak joguk van ott boldogulni, ahol születtek, a magyar kormánynak pedig az a kötelessége, hogy ennek a feltételei mindenhol biztosítva legyenek – tette hozzá Lázár János.
Az oktatás fejlesztése kapcsán a miniszter arról is szólt, hogy a városrészben több oktatási intézmény is megújul. Lázár János kiemelte: Hódmezővásárhelyen az összes bölcsődét, óvodát, általános és középiskolát és valamennyi orvosi rendelőt felújítják, ami a városi intézményrendszer életében az elmúlt 30-40 év legnagyobb fejlesztéssorozatát jelenti.