quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Óriási fejlesztés zajlik az oktatásban

2017. szeptember 21.


Elmondta, hogy a rendelkezésre álló 270 milliárdos forrás az épített infrastruktúrán és oktatási eszközfejlesztésen túl szakmai-módszertani továbbképzésre is szolgál. A cél az, hogy XXI. századi körülményeket teremtsenek a diákok és a tanárok számára – szögezte le, arra is kitérve, hogy a felújítási, iskolaépítési pénzügyi kereten túl a köznevelési intézmények fenntartására 600 milliárd forint jut.

Solti Péter azt mondta, hogy 33 ezer új bútorral kezdődik ez a tanév, ami egy 500 milliós beszerzés eredménye. Ezenkívül 44 tankerületi központot érint egy 45 milliárd forintos, uniós forrásból megvalósuló pályázat, amelynek segítségével tableteket és laptopokat szereznek be a “konvergenciarégiókban” lévő iskolákba. Az ország középső részén pedig 7,5 milliárd forintért, kormányzati forrásból valósítanak meg informatikai fejlesztéseket, a cél, hogy az összes köznevelési intézményben egyformán magas színvonalú legyen a digitális eszközpark.

A Klebelsberg Központ elnöke megemlítette azt is: a kormány a szakszervezetek javaslatára döntött úgy, hogy a szeptemberi béremelést differenciálhatóvá teszi. Hozzátette, hogy “minden ellenkező híreszteléssel szemben az ehhez szükséges forrás az idei és a jövő évi költségvetésben is rendelkezésre áll”.
A tanárhiányra vonatkozóan Solti Péter hangsúlyozta, hogy erre a problémára megvannak a szükségesoktatáspolitikai válaszok. Ilyen például a Klebelsberg képzési ösztöndíj program és a pedagógus-életpálya. Az idei tanév elején a tankerületi központok megoldották, hogy minden diák megkapja a szükséges szakos ellátást. Ott, ahol valamelyik szakon tanárhiány volt, áttanítással, fizetett túlmunka elrendelésével lehet orvosolni a helyzetet addig, amíg nem sikerül betölteni az állásokat – fejtette ki.

forrás:origo.hu