Hogyan óvjuk vízmérő óráinkat a lefagyástól?

A megelőzés a vízmérő órák hidegre történő felkészítésében is kulcsfontosságú – tudtuk meg Lantos Zsolttól, az Alföldvíz Zrt. szervizüzemének üzemvezetőjétől. Fontos, hogy a ritkán lakott vagy a tél folyamán lakatlan ingatlanjainkban – például üdülőinkben – már most megtegyük a teljes hálózat víztelenítését. Ez azt jelenti, hogy minden fogyasztóhelyen ki kell nyitnunk a csapot, hogy az összes, a rendszerben lévő víz távozzon, az aknákban pedig el kell fordítanunk a golyós csapot, ekkor látványosan leürül a víz. A hideg ellen megfelelő szigeteléssel kell ellátni az órákat, illetve minden apró pólust és lyukat be kell tömni. Nemcsak a januári hideg és a fagypont alatti hőmérséklet teheti tönkre vízmérőnket. A szél is tud legalább akkora károkat okozni, mint a hőmérséklet. Az elmúlt év során 4019 lefagyást jelentettek és észleltek az Alföldvíz szolgáltatási területén. Ez magasabb, mint az előző években, mindez odafigyeléssel, a megfelelő óvintézkedések megtételével megelőzhető lett volna. A vízmérő óra lefagyásának jelei: nem forog a vízmérő, ha megnyitjuk a csapot,szilánkokra tört üveg a vízmérőn,eldeformálódott számlálószerkezet, nem, vagy csak alig jön víz a csapból.
Fontos tudni, emelte ki a szakember, hogy ha lefagyott az óránk és cseréltetni szeretnénk, akkor ennek költsége teljes mértékben bennünket, azaz a fogyasztót terheli, mert a karbantartás a mi kötelességünk.
A keddi Napraforgó magazinban szó esett arról is, hogy hamarosan – október végén – kiértesítik azokat az ügyfeleket, akiknek mellékmérő órája cserére érett. Ennek, csakúgy, mint a bekötési órának 8 év a kifutási ideje. Amennyiben a cserét elmulasztjuk, úgy az Alföldvíz Zrt. szerződést bonthat velünk. A bekötési óra cseréjéről külön értesítést nem küld az Alföldvíz, mert év közben a kollégák felmérésekkel végzik ennek megállapítását, és év közben folyamatosan végzik a cserét. A csere nem vesz sok időt igénybe, mindössze 20 perces műveletről van szó. A bekötési vízmérő óra cseréjének nincs költségvonzata, a mellékóra esetében bruttó 9600 forintos díjjal kell számolni.
Sajnos nem ritka probléma, hogy az ügyfelek nem tudják kifizetni számláikat. A késedelmes számlák akár behajtási eljárást is vonhatnak maguk után, amennyiben többszöri felszólításra sem reagálunk. Az Alföldvíz Zrt. a fizetési határidő lejártát követően 15 nappal küld egy tértivevényes levelet, amelyben részletezik a fennálló hátralékot, illetve felhívják figyelmünket a ki nem egyenlítés következményeire. Ha ezek után sem fizetünk, 30 nap múlva ismét tértivevényes felszólító levelet kapunk, ebben már megjelölik azt az 5 munkanapot is, amikor a szolgáltatás korlátozását tevezik végrehajtani. Fontos tudni, hogy lehetőségünk van haladékot, vagy részletfizetést is kérni, ha szociális alapon rászorolunk. A felszólító levélben az ehhez szükséges nyomtatványt is megtaláljuk – tájékoztatta a hallgatókat a keddi Napraforgó magazinban Gábor Lászlóné.
Bármilyen problémánk akad, illetve bármilyen jellegű ügyet szeretnénk elintézni, azt megtehetjük a megújult ügyfélközpontban, Hódmezővásárhelyen, az egykori Okmányiroda helyén, ahol az összes közműszolgáltató és a Polgármesteri Hivatalhoz kapcsolódó ügyek is elérhetőek. Az új központban a 21. századnak megfelelő informatikai és környezeti háttér gondoskodik a kényelmes, gyors és szakszerű kiszolgálásról. Előzetesen időpontot is foglalhatunk, a www.alfoldviz.hu oldalon.
Ács Helga