Amikor festővászonná válik a monitor

A tizedik. Ez igazán tág értelmű, főleg ha témáról van szó. Makón tizedik alkalommal rendezik meg a Natura Marosmenti Művésztelepet, melyet kezdetek óta mindig valamilyen tematika köré építenek a szervezők. A jubileuminak – stílusosan – az eddig megszervezett számot adták. A Szent Gellért Diákotthonban, mely a bázisa a telepnek, most ezt a témát dolgozzák fel számos technikával a meghívott művészek.
Nem csupán az ország különböző városából, hanem Szerbiából és Romániából is jöttek, illetve jönnek még a napokban képzőművészek. Karsai Ildikó grafikusművész a kezdetek óta minden esztendőben részt vesz a telepi alkotómunkában. A makói születésű művésszel, aki egyben a Natura vezetője is, nem csak a jubileumról, hanem az indulásról is beszélgettünk, íme:
##audio:4462##
Nacsa Zoltán
A szegedi Sejben Lajos – elmondása szerint – elsősorban szobrokat és képeket készít, Makón a plasztikák kerültek nála előtérbe. – Az otthoni műtermemben már elkezdett munkákat hoztam magammal, hogy a művésztelepen fejezzem be őket – sorolta a képzőművész. Pénteken, mikor felkerestük a Szent Gellért Diákotthont, Sejben Lajos épp könyveket álmodott fába. Hogy ez pontosan mit is jelent, azt itt résztelezi:
##audio:4463##
Félhomályban. Karsai Ildikó munka közben
A laikusok úgy vélik, hogy a szobrász szerszáma a véső, a kalapács, a festőművészé az ecset, a grafikus pedig ceruzával, tussal dolgozik. Erre cáfolt rá Nacsa Zoltán, aki a modern technikát is beveti, ha műalkotásról van szó. A szegedi grafikusművész ugyanis elektrografikákat készít. De mi is az az elektrografika? Ha rákattint az alábbi hanganyagra, akkor Nacsa Zoltántól megtudja:
##audio:4464##
Sejben Lajos
Munkatársunktól. K.