Meghosszabbították a kiállításokat

A Makóról induló, Amerikáig meg sem álló sajtómágnás életébe, világhírnevet szerző hivatásába képes és szöveges dokumentumok engednek bepillantást. Láthatjuk a 170 éve született Pulitzer különböző életkorú, karakteres portréfotóit, sőt a karrierje állomásait jellemző módon tükröző, róla készült karikatúrákat is. De néhány fénykép erejéig ugyancsak megtekinthetők családjának tagjai is.
Cikkek, könyvek, szakmai kiadványok sora dokumentálja a nem mindennapi pályát, a sajtó történetében véghezvitt, a személyéhez köthető újításokat, vívmányokat.
Kortársa, Munkácsy Mihály, a magyar festészet egyik legkiválóbb alakja a másik szereplője ennek a tárlatnak. Mintegy 25 fotómásolat látható személyéhez kapcsolhatóan; szemet gyönyörködtető enteriőrjei érzékletesen mutatják be a pályája csúcsán lévő mester élet- és munkakörülményeit. „Szakmai háttérinformáció”-nak is beillenek azok a képek, amelyek az emblematikus festmények (Siralomház, Golgota) modellbeállításait mutatják.
De igazi kincsnek számító Munkácsy-relikviák is helyet kaptak ezen a kiállításon: szemüvegei, ecsetei, belépőjegye a Párizsi Világkiállításra, bőrmappája, híres, majomfejes sétapálcája és esernyője, hálóköntöse és munkához viselt kabátja – hogy csak a legfontosabbakat említsük. Mindezek mellett a művész hét eredeti rajza is bemutatásra került, melyek közismertté vált festmények vázlatrajzai.
A kiállítás igazi szenzációja pedig egy eddig alig ismert Munkácsy-festmény, amely tulajdonképpen összeköti „A toll és az ecset hazai mesterei”-t. A Pulitzer feleségét, Kate Davist ábrázoló kép keletkezési körülményei jelentik ugyanis a kapcsolódási pontot a kortárs magyar hírességek között: Munkácsy 1886-os amerikai látogatása során Pulitzer volt az őt fogadó bizottság vezetője, egyben művészetének lelkes támogatója. Otthonában is vendégül látta a festőt, és felkérte felesége portréjának elkészítésére. A festmény végül 1891-ben, Párizsban készült el,fénykép alapján.