quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Új munkahelyeket hoz a Tram Train

2017. január 23.

 

Új munkahelyeket hoz a Tram Train 3

A két giga beruházás – azaz a Tram Train és az északi elkerülő – megvalósulása egyrészt Vásárhely közlekedési szokásait alapvetően írja át, másrészt a környéken élők, illetve az itt áthaladók is érzékelni fogják a változást. A felmérések szerint napi szinten 15-18 ezer jármű halad keresztül a 47-es útvonalán, az elkerülő megépítésével azonban jelentős változásra számíthatnak a helyiek. A 2018 márciusára elkészülő útszakasz nagyban tehermentesítő majd a várost forgalmi és környezetvédelmi szempontból is. Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a majd 13 kilométeres szakasz megépítésével a Szeged-Debrecen közötti útvonal biztonságosabb és nem utolsósorban gyorsabb is lesz.

A 12,7 kilométeres szakasz egy igazi különlegességgel is rendelkezik majd. A 47-es főút Szeged felőli részénél egy körhíd épül majd. Az 5 elemből álló csomópont 30 méteres sugárral rendelkezik majd, hasonló az országban egyedül Budaörsnél található, ám az ottani körhíd is kisebb a most tervezettnél.

Az elkerülő nyomvonalát úgy alakították ki, hogy a későbbiekben alkalmas legyen gyorsforgalmi közlekedés lebonyolítására is. Hogy pontosan milyen nyomvonalon halad az elkerülő, Mucsi László számolt be:

##audio:3535##

Az országban elsőként Hódmezővásárhely és Szeged között valósulhat meg vasút-villamos, azaz tram-train.

Az útvonal a következő lesz: Hódmezővásárhelyen a Nagyállomásról indul (1. megálló), végig a Bajcsy-Zsilinszky Endre utcán, Kálvin tér (2. megálló), Andrássy út, Kossuth tér (3. megálló), le a Szőnyi utcán, Hősök tere (4. megálló), majd folytatja útját az Ady Endre úton, itt található az 5. megálló a Bartók Béla utcai kereszteződésnél, végül eléri a Népkertnél a Kisállomást (6. megálló). Innen rácsatlakozik a vasút nyomvonalára, amelyen szintén kell pár változtatást eszközölni, ugyanis több helyen a szimpla vasúti sínből duplát létrehozni azért, hogy a szerelvények keresztezni tudják egymást.

Új munkahelyeket hoz a Tram Train 4

Az Ady Endre utcán található körforgalom közepén halad majd át a Tram Train, így az ott található szobrot máshová helyezik. A projekthez hozzátartozik három körforgalom kialakítása is a könnyebb közlekedés érdekében. Kiépítenek egyet a Kistópart–Bajcsy Zsilinszky utca kereszteződésében, valamint a Szent Antal utca végén, míg a Petőfi utca–Andrássy utca csatlakozásánál dupla körforgalom lesz. Az Emlékpontnál megmarad a lámpa, ám a Tram Train érkezése automatikusan váltani fogja a lámpát, hogy szabad útja legyen.

Új munkahelyeket hoz a Tram Train

Jelenleg a közbeszerzési eljárás zajlik, melynek eredményére – szakértők véleménye szerint – átlagosan hat hónapot kell várni, így ez év közepén köthetők meg a szerződések a gyártóval és a kivitelezővel. Az építésre 20 hónap áll rendelkezésre, így várhatóan 2019 első negyedévére készülhet el a vasút illetve villamos vonal.

Új munkahelyeket hoz a Tram Train 1

Medárd nevű hallgatónk feltette azt a kérdést, hogy hány új munkahelyet jelent a város számára ez a beruházás. Hegedűs Zoltán alpolgármester kifejtette, hogy maga a kivitelezés is munkahelyteremtő, de a működtetéshez is szükség van sofőrökre, illetve egyéb feladatokat is el kell látni ahhoz, hogy zavartalan legyen a közlekedés. Így legalább 30 új munkahely fog létesülni Hódmezővásárhelyen. A részleteket itt hallgathatják meg:

##audio:3536##

ÉR.