Bemutatták a Tram-train megállóit

Hódmezővásárhely életében a 47-es elkerülő út építése mellett a Tram-train közlekedési eszköz és annak útvonalának kialakítása a legmeghatározóbb. Az országban elsőként Hódmezővásárhely és Szeged között valósulhat meg ez a közlekedési típus. A projektben a város feladata volt a megvalósítási tanulmány elkészítése, a jogi és műszaki környezet kialakítása, illetve az engedélyes terv elkészítése, ám a beruházás megvalósítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Hegedűs Zoltán a sajtótájékoztatón bemutatta a Tram-train hódmezővásárhelyi megállóinak látványtervét. Az útvonal a következőképpen fog haladni: a Népkertnél fog belépni a városba a Tram-train, majd tovább halad az Ady Endre – Bartók Béla utcai megállóhoz, ezután Kossuth tér – Andrássy út következik – mely a legnagyobb megállóhely lesz – ezután a Hősök tere, a Kálvin tér, majd pedig a Nagyállomás várja a fel- és leszállókat.
Az Ady Endre utcán található körforgalom közepén halad majd át a Tram-train, így az ott található szobrot máshová helyezik. A projekthez hozzátartozik három körforgalom kialakítása is a könnyebb közlekedés érdekében. Kiépítenek egyet a Kistópart – Bajcsy Zsilinszky utca kereszteződésében, valamint a Szent Antal utca végén, míg a Petőfi utca – Andrássy utca csatlakozásánál dupla körforgalom lesz. Az Emlékpontnál megmarad a lámpa, ám a Tram-train érkezése automatikusan váltani fogja a lámpát, hogy szabad útja legyen.
Jelenleg a közbeszerzési eljárás zajlik, melynek eredményére – szakértők véleménye szerint – átlagosan hat hónapot kell várni, így ez év közepén köthetők meg a szerződések a gyártóval és a kivitelezővel. Az építésre 20 hónap áll rendelkezésre, így várhatóan 2019 első negyedévére készülhet el a vasút illetve villamos vonal.
RV