62 év – 34 ezer tanítvány

Budapesten 1952-ben kezdte meg tanulmányait az MTH 7. sz. Tanintézetébe fém- és vasöntő szakon. Ott ismerkedett meg a tánccal Roxin Demeter tanár által, majd az intézmény központi együttesébe szólótáncosként vett részt. A rákövetkező évben már az Állami Nép Együttesnél Rábai Miklós tanítványaként hódolt új szenvedélyének.
1955 volt az az év, amikor már nem csak űzte, de tanította is a táncot, sikeres oktatói vizsgájának megtétele után. Ebben az esztendőben tért haza Vásárhelyre, ahol Steiner Béla vezetésével a Vásárhelyi Nép Együttes tánckarában dolgozott Lutor Gyulával együtt. Hódmezővásárhelyen több néptánccsoportot vezetett, többek között a Kiskernél, a Városi Tanácsnál, a Kertészeti Vállalatnál, a Honvédségnél és a Tiszti Klubnál is. A színház is része volt életének, hiszen a Déryné Kisszínpadot több mint tíz évig vezette, művészeti vezetőként és táncoktatóként is tevékenykedett.
Munkája miatt egy hosszabb kihagyás után 1993-ban tért vissza a művészeti tevékenységekhez. Ekkor alapította meg a Lutor Gyula Szalon- és Színpadi Táncegyüttest. Oktatott a város valamennyi oktatási intézményében, általános-, közép-, és művészeti iskolában társasági és néptáncokkal ismertette meg a fiatalokat. Éveken keresztül tanított be nyitótáncokat végzősöknek. Sokan ennek köszönhetően ismerik és tisztelik a táncpedagógust és keresik fel a mai napig, esküvői táncok elsajátításához kérve a segítségét.
Az illem és a balett az alapja a táncnak. A műsorban elmondta, minden tanítás megkezdésénél három dolgot kér a diákoktól: figyelem, fegyelem, és a higiénia. Ez utóbbi szellemileg értendő. „Ha bemész a próbaterembe, vagy a színpadra, töröld le a lábad és a magánéletedet hagyd kint. Ha beléptél ne azon gondolkodj, hogy mi történt előtte, ki mit mondott neked, hanem azzal foglalkozz, hogy adott percben mit kell csinálnod és önmagadat kell figyelni és fegyelmezni, hogy előre tudj haladni” – fogalmazta meg a három alapszabály lényegét Földesi Gyula.
„Az embernek minden nap sikerélményre lenne szüksége. Mindenki önmagához képest mutasson fejlődést, ne másokat, hanem önmagát nézze. A táncművészettel pedig meglehet szerezni ezt a sikerélményt” – hangzott el a műsorban.
RV